سوالات در مورد آیفون ۹ (SE 2)؛ قیمت، زمان عرضه، طراحی و ویژگی‌ها

از زمانی که اپل آیفون X را در کنار آیفون ۸ عرضه کرد، کسی نفهمید چه بر سر آیفون ۹ آمده است. اپل همانند همیشه سیاست سکوت را در پیش گرفت اما شایعات و گزارشات متعددی، علی الخصوص اخیرا، درباره آن منتشر شده است. با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که پس از مدت‌ها آیفون ۹ به بازار عرضه خواهد شد. اگر شایعات درست باشند، آیفون ۹ همان جانشین آیفون SE خواهد بود که در گذشته آیفون SE 2 _طبق شایعات_ نام گذاری شده بود.

با توجه به اینکه به احتمال زیاد به زودی شاهد آیفون ۹ خواهیم بود و کاربران سوالات بسیاری درباره آن دارند، در این مطلب سوالاتی که مردم در گوگل برای آیفون ۹ جستجو کردند، پاسخ داده شده است.

آیا آیفون ۹ عرضه می‌شود؟ / چه زمانی آیفون ۹ معرفی خواهد شد؟

بله آیفون ۹ طبق شایعات تا پایان ماه مارس و احتمالا ۳۱ مارس _۱۲ فروردین_ طی یک رویداد معرفی می‌شود و کاربران شاهد جایگزین آیفون SE خواهند بود.

طراحی آیفون ۹ چگونه است؟

به احتمال زیاد آیفون ۹ دقیقا طراحی آیفون ۸ را خواهد داشت که در پایین عکس آن قرار داده شده است.

قیمت آیفون ۹ چقدر است؟

انتظار می‌رود که قیمت مدل پایه آیفون ۹ معادل ۳۹۹ دلار باشد اما ۴۴۹ هم رقم دور از ذهنی نیست.

آیفون ۹ ضد آب است؟

بله آیفون ۹ دارای گواهی IP67 است و در مقابل آب مقاوم می‌باشد.

آیفون ۹ از ۵G پشتیبانی می‌کند؟

خیر، از آنجایی که این آیفون میان رده و اقتصادی است چنین فناوری به روزی در آن استفاده نمی‌شود و ما تا شهریور ماه سال آینده برای دیدن یک آیفون با اتصال ۵G باید منتظر بمانیم.

آیفون ۹ فیس آیدی یا همان تشخیص چهره دارد؟

خیر این آیفون از دوربین TrueDepth پشتیبانی نمی‌کند که برای تشخیص چهره نیاز است.

آیا آیفون ۹ پورت هدفون دارد؟

با وجود سه مدل ایرپاد مختلف و شرایط و سابقه اپل، این پورت به سری آیفون باز نمی‌گردد.

آیفون ۹ دارای ویژگی شارژ بی‌سیم است؟‌

در حال حاضر پاسخ قطعی برای این مسئله وجود ندارد. اگر آیفون ۹، آیفون ۸ را از نزدیک دنبال کند باید از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نماید. اما این احتمال وجود دارد که اپل به خاطر کم کردن هزینه‌ها، این قابلیت را در آیفون ۹ قرار ندهد.

آیا آیفون ۹ ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش را دارد؟

خیر، آیفون ۹ دارای طراحی کلاسیک آیفون است و صفحه نمایش آن حاشیه دارد، پس خبری از ناچ نیست.

آیفون ۹ دکمه هوم دارد؟

بله، این آیفون دارای دکمه هوم و تاچ آیدی برای امنیت است.

آیفون ۹ دو سیم کارته است؟

نه، آیفون ۹ دو شیار سیم کارت فیزیکی ندارد اما ممکن است اپل امکان استفاده از eSIM را به عنوان سیم کارت دوم بدهد. البته این امکان هم وجود دارد که برخی از پارت نامبرهای خاص برای بازارهای هدف مشخص، این ویژگی را داشته باشند.

آیا آیفون ۹ از eSIM پشتیبانی می‌کند؟

تمامی آیفون‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۸ و بعد از آن از eSIM (به غیر از چند پارت نامبر خاص که دو سیم کارت فیزیکی رو پشتیبانی می‌کردند) پشتیبانی می‌نمایند. با این حال اپل از آن زمان آیفون با این سطح را عرضه نکرده و نمی‌توان حدس دقیقی در این باره زد.

آیفون نه از انیموجی پشتیبانی می‌کند؟

خیر، شما نمی‌توانید با آیفون ۹ انیموجی بسازید. درست همانند فیس آیدی، انیموجی هم به دوربین TrueDepth نیاز دارد که در این آیفون وجود ندارد.

این تمامی سوالاتی بود که کاربران در گوگل در رابطه با آیفون ۹ جستجو کرده بودند، اگر سوال دیگری مد نظر شما بود می‌توانید آن را در نظرات ببرسید که با وجود اطلاعات محدود، بهترین پاسخ ممکن را به آن‌ها بدهیم.

آیفون 2020آیفون 9آیفون SE 2