اپل قصد خرید تسلا را داشته است

تسلا در حال حاضر یکی از محبوبترین برند‌های تولید اتومبیل الکترونیکی در جهان است. ظاهرا اپل در سال ۲۰۱۳ قصد خرید این کمپانی را داشته و رقم پیشنهادی اپل در آن زمان از ارزش فعلی این کمپانی نیز بیشتر است! اپل در آن زمان ۲۴۰ دلار برای هر سهم پرداخت می‌کرد در حالی که در حال حاضر این رقم ۱۹۸ دلار است.

کریگ ایروین، تحلیلگر پژوهشی ارشد Roth Capital Partners، گفتگویی را با CNBC داشته و درباره پیشنهاد آن زمان اپل سخن گفته است:

حوالی سال ۲۰۱۳ بود و اپل یک پیشنهاد جدی در حدود ۲۴۰ دلار برای هر سهم داد….
…. این چیزی است که ما چندین بار چک کردیم. من اطمینان داریم این صحیح است. پیشنهاد اپل به تسلا. من نمی‌دانم به مرحله رسمی کاغذبازی رسید یا نه، اما با توجه به منابع محتلف از پیشنهاد اطمینان دارم.

آقای ایروین نمی‌توانست که نامی از منابع خود ببرد اما تضمین کرد که آن‌ها بسیار معتبر هستند. به گفته این تحلیلگر اپل هنوز هم می‌تواند به خرید کمپانی تولید کننده خودروهای الکترونیکی علاقمند باشد، به ویژه از آنجایی که در ماه‌های اخیر سهام تسلا به شدت کاهش یافته و باعث شده خرید آن آسانتر شود.

وی گفته که پروژه تیتان اپل که برای توسعه یک وسیله نقلیه مستقل است، همچنان ادامه دارد و تکنولوژی تسلا می‌تواند باعث شود که سریع‌تر و بهتر به معرفی و عرضه برسد. اپل سابقه استخدام کارکنان تسلا را نیز دارد و خرید کامل کمپانی یک نتیجه بسیار بهتر برای آن‌ها به همراه دارد.

منبع electrek
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.