مودم ۵G طراحی شده توسط اپل تا سال ۲۰۲۵ رونمایی نمی‌شود

وضعیت مودم آیفون و آیپد این چند وقت اخیر کمی آشفته بوده اما در نهایت با توافق سران کوپرتینو با کوالکامی‌ها شرایط عادی شد، حداقل تا آنجایی که به کمپانی‎های شخص ثالث مربوط می‌شود. اما رویای تولید مودم توسط اپل به کجا می‌رسد؟ شاید کمی دورتر شده باشد.

سایت The Information نگاهی نزدیک به رابطه اینتل و اپل داشته است. این ماجرا با داستانی در مورد Johny Srouji آغاز شده که در اوایل سال ۲۰۱۷ مسئول ساخت تراشه‌های مختلف برای دستگاه‌های اپل بوده است. طبق گزارش، Srouji از مودم‌های اینتل راضی نبود.

در اوایل سال ۲۰۱۷ اپل در حال آماده سازی خط تولید آیفون برای سال بعدی بود، اما تراشه مودم اینتل با نام ۷۵۶۰ به درستی کار نمی‌کرد. این اولین باری بود که اپل می‌خواست فقط به مودم‌های اینتل تکیه کند و آن را جایگزین کوالکام نماید. اینتل تا کنون چهار بار تراشه خود را تغییر داده تا بتواند به سطح آخرین مودم کوالکام برسد. اما فردی آگاه از این مسائل گفته که اینتل زمان‌های تعریف شده را در نظر نمی‌گرفت و مسائل فنی مدیران اپل را نگران کرد.

شرایط برای اینتل خوب پیش نرفت و این کمپانی پس از توافق اپل و کوالکام به طور کلی توسعه مودم ۵G را رها کرد.

اپل تلاش کرد که اینتل را خریداری کند و برای توسعه مودم طراحی شده خودش کار کند. طبق شایعات گذشته اولین تراشه مودم ۵G اپل در سال ۲۰۲۱ به بهره برداری می‌رسید اما گزارش جدید عرضه مودم را به سال ۲۰۲۵ موکول کرده است.

اپل به خاطر مشکلاتی که اینتل با تراشه‌هایش داشت، می‌خواست که توسعه مودم خود را به سرعت پیش ببرد اما حالا که با کوالکام قرارداد بسته است شرایط عادی شده و می‌تواند به مرور برنامه خودش را پیش ببرد.

منبع The Information
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.