تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴ : تلاش BOE برای جلب اعتماد دوباره اپل

چندی پیش خبری منتشر شد که BOE، یکی از کمپانی‌های تامین کننده صفحه نمایش آیفون ۱۳، تخلف کرد و اپل سفارش آن را به سامسونگ و الجی سپرد. با این حال به نظر می‌رسد که BOE قصد ندارد برای دریافت سفارش نمایشگر آیفون ۱۴ عقب بکشد و طبق گزارش منتشر شده، این کمپانی نمونه‌های جدید صفحه نمایش خود را به اپل برای تایید ارسال کرده است.

آیا BOE برای صفحه نمایش آیفون ۱۴ تایید می‌شود؟

به گفته منابع، ساکنین کوپرتینو پنل‌های اولد BOE را برای سری آیفون ۱۴ بررسی می‌کنند. کمپانی چینی نیز امیدوار است ظرف یک ماه از اپل تاییدیه بگیرد. همچنین بخوانید: اپل روی پنل‌های اولد نازک‌تر بدون لایه پلاریزر کار می‌کند .

اگر اپل تصمیم بگیرد که فرصتی دوباره به BOE بدهد، این یعنی تولید انبوه پنل اولد توسط این کمپانی در ماه جولای یا آگوست آغاز می‌شود. در این شرایط BOE چند هفته از رقبای خود، یعنی سامسونگ و الجی عقب‌تر خواهد بود.

اما تخلف BOE چه بود که اپل سفارش پنل برای سری آیفون ۱۳ را از این کمپانی لغو کرد؟ این کمپانی بدون اطلاع اپل در پنل‌های اولد آیفون ۱۳ تغییر ایجاد کرده است!

آن‌ها ظاهرا در عرض مدار ترانزیستورهای لایک نازک پنل اولد تغییر ایجاد کرده‌اند. این باعث می‌شود پنل ضخیم‌تر شود و البته ساخت آن ساده‌تر می‌گردد.

قبل از مشخص شدن این تخلف، BOE با مشکلاتی مانند کمبود تراشه‌های درایور صفحه نمایش مواجه بود، مشکلی که در کل این صنعت به خاطر شیوع ویروس کرونا دیده می‌شد. علاوه بر این، گفته می‌شود سازنده نمایشگر چینی نتوانسته به اهداف بازدهی خود برسد.

همانطور که مشخص است، اپل که کیفیت برای آن اولویت دارد از اقدامات BOE اصلا رضایت نداشت. به همین خاطر این کمپانی چینی از معادلات تامین صفحه نمایش سری آیفون ۱۳ حذف شد.

ظاهرا مدایران BOE برای توضیح وضعیت و گرفتن تاییدیه به کوپرتینو رفتند و به نتایج مثبتی نیز رسیده‌اند و مجددا سفارش پنل آیفون ۱۳ را به دست آورده‌اند. همچنین بخوانید: قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت بررسی اطلاعات کاربران برای موارد سو استفاده جنسی از کودکان .

با این شرایط BOE نهایتا ۵ میلیون سفارش برای نمایشگر سری آیفون ۱۴ دریافت می‌کند، البته اگر اپل آن‌ها را تایید نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.