در macOS 10.15 از آیپد می‌توان به عنوان یک صفحه نمایش جانبی استفاده کرد

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل نسخه بعدی macOS را معرفی می‌کند. هر چه که به کنفرانس نزدیک‌تر می‌شویم شایعات در این باره بیشتر می‌شوند و طبق گزارش جدید در macOS 10.15 امکان استفاده از آیپد به عنوان صفحه نمایش خارجی وجود خواهد داشت.

طبق این گزارش شما می‌توانید از آیپدتان به عنوان صفحه نمایش دوم مک استفاده کنید، البته تا زمانی که آیپد به مک متصل باشد. اپل نام این پروژه را Sidecar گذاشته است. این بخشی از تلاش شرکت برای مدیریت پنجره جدیدش در macOS 10.15 است.

با این ویژگی شما به راحتی می‌توانید هر پنجره‌ای را به صفحه نمایش ثانویه ارسال کنید. شما با زدن یک گزینه این کار را انجام می‌دهید و آیکون آن در کنار آیکون‌های تمام صفحه، خروج و کوچک کردن قرار می‌گیرد. علاوه بر این شایعه شده که اپل همانند مایکروسافت در ویندوز ۱۰ امکان تقسیم پنجره‌ها را با بردن آن‌ها به کنار صفحه نمایش فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند از اپل پنسل هنگامی که آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم مورد استفاده قرار گرفته، استفاده کنند. یعنی شما می‌توانید به طور مثال یک جدول را با استفاده از مداد اپل در مک طراحی کنید.

مشخص نیست که کدام مدل‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. گفته می‌شود که برنامه‌های شخص ثالث برای اجرا نیاز به اتصال فیزیکی دارند اما اپل بر روی اتصال بی‌سیم نیز کار می‌کند. قطعا این ویژگی عالی است اما باید اپل بر روی آن کار کند که بدون نقص باشد و شاید برای بی‌نقص بودن معرفی به تاخیر بیفتد.

در حال حاضر برنامه‌هایی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند اما قطعا با اضافه شدن آن به سیستم عامل و عملکرد خوب، کاربران بیشتری از آن استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.