تیم Pangu آیفون ۱۳ پرو را جیلبریک کرد

اگر مدت زیادی است در دنیای جیلبریک حضور دارید، احتمالا با نام Pangu آشنا هستید. تیمی که در گذشته جیلبریک عمومی iOS 9 را برای آیفون و آیپد منتشر کرد. از آن زمان این تیم دیگر جیلبریک را به صورت عمومی عرضه نکرد اما همچنان در زمینه تحقیق موارد امنیتی مربوط به iOS فعال است.

یکی از کارهای فوق‌العاده این تیم در آخر هفته گذشته رخ داد که در رویداد TianfuCup 2021 که در چنگدو چین برگزار شد، با موفقیت توانست آیفون ۱۳ پرو را با سیستم عامل iOS 15 جیلبریک نماید و جایزه رتبه اول این مسابقه را به خود اختصاص دهد. اما چه چیزی به دست آورد؟ ۳۳۰ هزار دلار جایزه نقدی!

جیلبریک آیفون 13 پرو

جزئیات آخرین موفقیت تیم Pangu هنوز مشخص نیست اما این خبر شگفت انگیز را اولین بار @mj0011 مدیرعامل Kunlun Lab از طریق توییتر به اشتراک گذاشت و به سرعت در سایر رسانه‌ها پوشش داده شد.

بعید است که تیم Pangu این جیلبریک را به صورت عمومی منتشر کند اما هنوز هم برای ما مهم می‌باشد، چون ثابت می‌کند که آخرین سیستم عامل اپل نیز، با وجود گزارش‌های مختلف درباره افزایش امنیت آن، قابل جیلبریک است.

همچنین بخوانید:

با این حال، شرایط فعلی بدان معنا نیست که به زودی شاهد عرضه جیلبریک برای iOS 15 یا آیفون ۱۳ پرو خواهیم بود. دستاورد Pangu فقط بیانگر این است که امکان جیلبریک iOS 15 و آیفون ۱۳ پرو وجود دارد و به پاس تلاش‌هایشان، پاداش بزرگی را به دست آوردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.