اولین نسخه آزمایشی iOS 15.1, iPadOS 15.1, watchOS 8.1 و tvOS 15.1

اپل به تازگی نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 را برای عموم منتشر کرده است. بعد از گذشت یک روز از عرضه iOS 15، اولین نسخه آزمایشی iOS 15.1, iPadOS 15.1, watchOS 8.1 و tvOS 15.1 را برای توسعه دهندگان متشر شده است.

از آنجایی که این اولین آپدیت یک نسخه جدید است، می‌تواند مشکلات بسیاری را رفع کند. همانطور که در گذشته نیز بارها تاکید کرده‌ایم، نصب نسخه‌های آزمایشی به کاربران عادی توصیه نمی‌شود. حتی برای توسعه دهندگان نیز نصب نسخه آزمایشی روی دستگاه اصلی می‌تواند مشکل ساز باشد. چون این نسخه‌ها برای یافتن و رفع مشکلات هستند و می‌توانند ساده‌ترین امکانات دستگاه را نیز با اختلال مواجه نمایند.

تغییرات اولین نسخه آزمایشی iOS 15.1 و iPadOS 15.1

SharePlay

ویژگی SharePlay در نسخه‌های آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15 حضور داشت اما از نسخه نهایی iOS 15 حذف شد. اکنون اپل مجددا این ویژگی را در اولین نسخه آزمایشی iOS 15.1 و iPadOS 15.1 اضافه کرده است تا بتواند قبل از عرضه عمومی، تمامی مشکلات آن را رفع نماید.

با SharePlay می‌توانید با دوستانتان و خانواده هنگام تماس تصویری فیس تایم به دیدن فیلم و سریال و گوش دادن موسیقی مشغول شوید.

پشتیبانی Wallet از کارت واکسن

برنامه Wallet در iOS 15.1 امکان ذخیره سابقه واکسیناسیون را برای شما فراهم می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید به رستوران‌ها و سایر مکان‌هایی که واکسینه بودن برای ورود اجباری است، کارت واکسن خود را نشان دهید که البته در ایران کاربردی نخواهد داشت.

آیکون جدید اعلام تماس

برای گزینه اعلام نام تماس گیرنده در تنظیمات آیکون جدیدی در نظر گرفته شده است.

غیرفعال کردن ردیابی سر از کنترل سنتر

ویژگی ردیابی سر که برای صدای فضایی ایرپاد مکس و ایرپاد پرو استفاده می‌شود، از طریق کنترل سنتر امکان خاموش کردن را دارد.

برای نصب نسخه‌های آزمایشی توسعه دهندگان می‌توانند با نصب پروفایل مربوطه، آن‌ها را به صورت OTA دریافت کنند. البته برای نصب نسخه آزمایشی tvOS 15.1 نیاز به نصب پروفایل از طریق Xcode است.

پشتیبانی هوم پاد از کیفیت صدای بدون افت

با اولین نسخه آزمایشی iOS 15.1، هوم پاد و هوم پاد مینی پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، فضایی و بدون افت کیفیت را به دست می‌آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.