اولین فردی که باگ فیس تایم را پیدا کرد یک نوجوان ۱۴ ساله است!

سه روز پیش در مورد باگ فیس تایم که با عرضه iOS 12.1 به دستگاه کاربران راه یافت، به شما گفتیم. با عرضه iOS 12.1 کاربران می‌توانستد تماس ویدیویی گروهی داشته باشند و تا ۳۲ نفر به طور همزمان با یکدگیر صحبت کنند. اما این قابلیت یک باگ بزرگ را نیز به همراه داشت، همانطور که قبلا نیز توضیح دادیم، با این باگ صدای کاربر برای تماس گیرنده در صورتی که هنوز تماس را وصل نکرده است، ارسال میشد. از زمان مشخص شده باگ اپل تماس گروهی را غیر فعال کرده است و قصد دارد با عرضه یک به روزرسانی آن را رفع نماید.

در حالی که اپل این موضوع را در همین هفته فهمید، یک نوجوان ۱۴ ساله قبل از این، بیش از یک هفته تلاش کرد که این مشکل را به اپل اطلاع دهد. گرانت تامسون و مادرش در حدود دو هفته پیش این موضوع را فهمیدند و آن را در توییتر و فیسبوک منتشر کردند اما کسی از اپل آن را ندید.

گرانت این باگ را زمانی متوجه شد که با دوستانش یک چت گروهی  تصویری فیس تایم برای هماهنگی بازی Fortnite انجام دادند. او صدای دوستانش را قبل از اینکه درخواست تماس را تایید کنند، می‌شنید. این باعث شد که گرانت و مادرش یک توییت را به مدیر عامل اپل ارسال کنند. روز بعد، میشل، یک وکیل، با اپل تماس گرفت و برای آنها فکس ارسال کرد. در همان روز خدمات مشتریان اپل به او زنگ زد، پشتیبانی به وی گفت اگر می‌خواهد مشکلی را گزارش کند باید یک توسعه دهنده ثبت شده در سیستم اپل باشد و کاری نمی‌تواند بکند.

بنابراین مادر گرانت به عنوان یک توسعه دهنده ثبت نام می‌کند تا این مسئله را گزارش کند و امیدوار است که پسرش اولین فردی باشد که این باگ را اطلاع می‌دهد. اما چرا؟ در طی چند سال گذشته اپل به توسعه دهندگانی که مشکلات نرم افزاری را گزارش می‌دهند، پول داده است. جمعه گذشته او با یک ویدیو ساخته شده توسط خودشان در یوتیوب این مشکل را به اپل توضیح داده است.

حالا مشخص نیست که اپل این موضوع را ابتدا از کجا متوجه شده است و آیا به این مادر و پسر پاداشی داده می‌شود یا خیر.

منبع WSJ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.