واکنش اپل به ارسال اطلاعات از سافاری به کمپانی چینی تنسنت

در هفته جاری گزارشی منتشر شده که سافاری، مرورگر اینترنتی اپل، برخی از اطلاعات را به غول چینی، یعنی شرکت تنسنت ارسال می‌کند. این یک مسئله بسیار مهم است، به خصوص اینکه این اتفاق با تنظیمات پیش فرض رخ می‌دهد.

اپل نیز با ارائه یک بیانیه رسمی به این مسئله واکنش داده است. اپل گفته که سافاری آدرس‌های اینترنتی را به یک پایگاه داده بزرگ ارسال می‌کند که صحت آن‌ها با مطابقت با لینک‌های مخرب، مشخص شود. این سیستم برای حفاظت کاربران از فیشینگ و موارد مشابه راه اندازی شده است. نام این ویژگی Safari Fraudulent Website Warning یا هشدار وب سایت‌های کلاهبرداری می‌باشد و از تنظیمات می‌توان آن را غیرفعال کرد.

در بسیاری از مناطق، گوگل شرکتی است که این مسئله را در پس زمینه بررسی می‌کند. با این وجود کاربران چینی آدرس‌های اینترنتیشان علاوه بر گوگل، به تنسنت نیز ارسال می‌شود. اپل خاطر نشان کرده که نشانی‌های اینترنتی شما هرگز با کمپانی‌های ارائه دهنده ویژگی مرور ایمن به اشتراک گذاشته نمی‌شود و لیست سایت‌های مخرب را از گوگل و تنسنت دریافت می‌کند و با آن‌ها مطابقت داده می‌شود.

برای بررسی وضعیت این ویژگی به Settings=>Safari =>Fraudulent Website Warning بروید. شما می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید، البته در نظر داشته باشید که با خاموش کردن آن سافاری دیگر هشداری هنگام مشاهده سایت‌های مخرب شناخته شده به شما نمی‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.