iPadOS 13.1 منتشر شد؛ دانلود

اپل در کنار iOS 13.1، اولین نسخه عمومی سیستم عامل اختصاصی آیپد را با عنوان iPadOS 13.1 در دسترس کاربران قرار داد. iPadOS در برخی از زمینه‌ها با iOS تفاوت دارد، از جمله ویژگی‌های مولتی تسکینگ که آیپد را به سطح جدیدی می‌رساند. ما قبلا به معرفی کامل ویژگی‌های این سیستم عامل پرداخته‌ایم که در این مطلب می‌توانید آن‌ها را مطالعه نماید. در ادامه نیز چند ویژگی کلیدی iPadOS 13.1 آورده شده است.

حالت تاریک

حالت تاریک iPadOS 13.1

بسیاری از کاربران با عرضه iOS 13 از ویزگی حالت تاریک استقبال کردند. با این قابلیت رنگ تمامی قسمت‌های سیستم عامل تغییر می‌کند که باعث می‌شود چشم کمتر خسته شود و مصرف باتری را نیز کاهش می‌یابد. این ویژگی در iPadOS 13.1 نیز وجود دارد.

برای فعال کردن حالت تاریک می‌توانید از گزینه آن در کنترل سنتر استفاده نمایید. همچنین امکان تعریف کردن زمان برای آن در تنظیمات وجود دارد که به طور خودکار فعال و غیرفعال گردد.

ویجت‌ها در صفحه اصلی

ویجت‌های iPadOS 13.1

اکنون می‌توانید ویجت‌ها را مستقیما در صفحه اصلی داشته باشید و پین کنید. هنگامی که در صفحه اصلی هستید، برای دیدن ویجت‌ها کافی است که صفحه را به سمت راست بکشید. برای پین کردن آن‌ها به پایین صفحه بروید و روی Edit ضربه بزنید. سپس گزینه Keep on Home Screen را فعال نمایید.

باز کردن چند پنجره از یک برنامه

شما در iPadOS 13.1 می‌توانید چندین پنجره از یک برنامه داشته باشید. این پنجره‌ها می‌توانند در کنار هم یا در صفحات مختلف قرار داده شوند. برای این کار کافی است روی قسمتی از برنامه تپ کنید (همانند برنامه ایمیل یا یادداشت) سپس آن را به لبه سمت راست صفحه نمایش بکشید.

سپس انگشت خود را رها کنید تا پنجره‌ای دیگر از آن برنامه باز شود. اگر می‌خواهید که برنامه تمام صفحه باز شود، انگشتتان را به بالای صفحه بکشید و رها نمایید.

آیپدهای سازگار با iPadOS 13.1

سیستم عامل iPadOS 13.1 به صورت آپدیت OTA در دسترس است. برای آپدیت به این نسخه کافی است به مسیر Settings -> General -> Software Update بروید. همچنین می‌توانید فایل‌های فریمور را از لینک زیر دریافت نمایید.

دانلود فریمور iPadOS 13.1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.