دو آیفون ۲۰۲۰ با دوربین زمان پرواز عرضه می‌شوند

تحلیلگر صاحب نام اپلی، مینگ-چی کو، گزارش جدیدی درباره آیفون‌های ۲۰۲۰ منتشر کرده است. در این گزارش ذکر شده است که اپل از سنسورهای سه بعدی زمان پرواز در دوربین آیفون‌ ۲۰۲۰ استفاده می‌کند. طبق این گزارش دو آیفون ۲۰۲۰ از سنسور زمان پرواز بهره می‌برند.

سنسور زمان پرواز یا ToF، باعث بهبود کلی دوربین آیفون می‌شود و همچنین ویژگی‌های واقعیت افزوده جدیدی را به ارمغان می‌آورد. سنسور زمان پرواز تقریبا شبیه به سنسور فیس آیدی است که ما در آیفون‌های اخیر شاهد آن بودیم. با اضافه شدن ویژگی سه بعدی به دوربین عقب آیفون، آیفون ۲۰۲۰ می‌تواند تصاویر سه بعدی با کیفیتی را ثبت نماید.

در این گزارش همچنین گفته شده که فیس آیدی در آیفون ۲۰۲۰ نیز حضور دارد. هر سه آیفون ۲۰۲۰ از فیس آیدی بهره می‌برند. کو روز گذشته نیز یک گزارش در مورد فناوری ۵G در آیفون ۲۰۲۰ منتشر کرد و در آن گفت که هر سه آیفون ۲۰۲۰ از این تکنولوژی پشتیبانی می‌‎کنند. آیفون ۱۲ از هر دو شبکه mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند و با تجهیزات مخابراتی مختلف سازگار است.

در سال ۲۰۱۸ کو پیش بینی کرد که استفاده از سنسور زمان پرواز در آیفون به تاخیر می‌افتد که درست هم از آب درآمد. حالا به نظر می‌رسد ما در آیفون ۱۱ نیز شاهد این سنسور نخواهیم بود. فناوری TrueDepth که ما در حال حاضر برای فیس آیدی از آن استفاده می‌کنیم، با استفاده از یک تکنیک نوری، الگویی از ۳۰ هزار نقطه لیزر را به صورت سوژه ارسال می‌کند و از آن برای تهیه یک تصویر سه بعدی استفاده می‌نماید. استفاده از تکنولوژی مشابه در دوربین عقب، به بهبود کیفیت عکاسی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

منبع Macrumors
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.