watchOS 9 اینجاست : ۵ قابلیت جدیدی که باید امتحان کنید

اپل به تازگی نسخه نهایی watchOS 9 را برای دارندگان اپل واچ‌های سازگار منتشر کرده است. این سیستم عامل چند ماه پیش در رویداد سالانه WWDC معرفی شده بود و از آن زمان نسخه‌های آزمایشی آن منتشر می‌شدند.

watchOS 9 یک به روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود و ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران اپل واچ به همراه دارد. با وجود تغییرات و قابلیت‌های جدید بسیار، برخی از آن‌ها بیش از سایرین به چشم می‌خورند و کارایی دارند. به همین خاطر ما یک لیست از ۵ قابلیت تازه و کاربردی watchOS 9 برای شما آماده کرده‌ایم. همچنین بخوانید: چگونه اپل واچ خود را آپدیت کنیم؟

قبل از شروع باید بدانید که آیا اپل واچ شما از watchOS 9 پشتیبانی می‌کند یا خیر.

تمام مدل‌های سازگار اپل واچ با watchOS 9

  • اپل واچ سری ۴
  • اپل واچ سری ۵
  • اپل واچ SE (2020)
  • اپل واچ سری ۶
  • اپل واچ سری ۷
  • اپل واچ SE (2022)
  • اپل واچ سری ۸
  • اپل واچ اولترا

اگر شما اپل واچ سری ۸، اپل واچ اولترا یا اپل واچ SE 2022 را خریداری کنید، نیازی نیست برای آپدیت به watchOS 9 نگرانی داشته باشید، چون از قبل این نسخه روی ساعت‌های ذکر شده نصب است.

برترین قابلیت‌های watchOS 9

واچ فیس‌های جدید

برای علاقمندان به واچ فیس، watchOS 9 سه گزینه جدید (Lunar calendar، Playtime و Metropolitan) را در اختیار شما قرار می‌دهد. این واچ فیس‌های جدید به طور کامل از صفحه نمایش‌های بزرگتر اپل واچ سری ۷ و اپل واچ سری ۸ استفاده می‌کنند.

اما همه چیز مربوط به واچ فیس‌های جدید نیست. اپل برخی از واچ فیس‌های قدیمی را نیز بهبود بخشیده است، مانند واچ فیس پرتره که اکنون از پرتره حیوانات خانگی نیز پشتیبانی می‌کند. واچ فیس Astronomy نیز تیغییرات گسترده‌ای داشته تا با آنچه که در iOS 16 است، مطابقت داشته باشد. اکنون با گزینه‌های سفارشی سازی بسیار بیشتری برای فونت، نما، استایل و کامپلیکیشن روبرو هستیم.

نکته جالب دیگر در مورد watchOS 9 این است که میتوانید یک واچ فیس را بر اساس فوکوس تنظیم کنید، دقیقا مانند آن چیزی که در لاک اسکرین iOS 16 و آیفون داریم.

واچ فیس پرتره

 

اپلیکیشن تمرین بهتر

مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید تمرینی وجود دارد که تجربه ردیابی تناسب انداب اپل واچ را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

اول از همه، شما نماهای تمرینی قابل تنظیم جدیدی دارید که اطلاعات دقیق‌تری را در یک نگاه حین می‌دهد. شما با چرخاندن تاج دیجیتال ساعت یا با کشیدن انگشت روی صفحه، می‌توانید صفحات مختلف را مرور کنید. همچنین امکان سفارشی سازی تمرینات نیز وجود دارد.

برای دوندگان، watchOS 9 نمای بسیار غنی‌تری با داده‌های مربوط به طول گام، زمان تماس با زمین و پرش عمودی نشان می‌دهد. علاوه بر این معیارها، اپل واچ می‌تواند قدرت دویدن شما را نیز ردیابی کند و در تعیین میزان نیرویی که در طول دویدن استفاده می‌کنید، کمک نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید برای دویدن و دوچرخه سواری، رقابب با بهترین نتیجه قبلی خودتان با آپدیت لحظه‌ای است.

قابلیت جدید چند ورزشی watchOS 9 نیز به طور خودکار شنا، دوچرخه سواری و دویدن را شناسایی کرده و بین آن‌ها سوییچ می‌کند. این قابلیت برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش سه گانه بسیار کاربردی است.

بهبود ردیابی و حالت خواب در watchOS 9

ردیابی خواب در watchOS 9

اپل واچ شما با استفاده از ژیرسکوپ و سنسور ضربان قلب می‌تواند چرخه خواب (REM، هسته‌ای یا عمیق) را تشخیص دهد. همچنین می‌توانید از طریق برنامه Health آیفون الگوهای خواب، ضربان قلب و تنفس را ردیابی و مقایسه کنید.

کنترل مستقیم برنامه تقویم و یادآور

برنامه‌های تقویم و یادآور نسبت به گذشته تعاملی‌تر شده و نیاز شما به آیفون را کمتر کرده‌اند. به طور مثال اکنون می‌توانید یک رویداد جدید را از برنامه Calendar اپل واچ به طور مستقیم با جزئیات وارد کنید. با برنامه Reminders نیز می‌توانید یادآورهایی که قبلا تنظیم کرده‌اید را ویرایش نمایید.

برنامه‌ی قطب نمای بازطراحی شده

در watchOS 9 برنامه Compass یا همان قطب نما بسیار بهتر شده است. اکنون سه ورژن مختلف در دسترس هستند که ظاهر و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

شاید بتوان مهمترین ویژگی در این قسمت را Backtrack دانست. با این قابلیت شما می‌توانید مسیر خود را ردیابی کنید و از همان برگردید. با این قابلیت در منطقه‌ی جدید یا مکانی مانند بیابان امنیت بیشتری را احساس می‌کنید.

قابلیت مورد علاقه شما در watchOS 9 چیست؟ می‌توانید لیست کامل ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را از این لینک مطالعه کنید.

watchoswatchOS 9اپل واچ