اپل واچ با یک هشدار جان دو نفر را نجات داد

بارها در اخبار، داستان‌های مختلف از نجات جان انسان‌ها توسط اپل واچ را داشته‌ایم و این بار نیز با یک هشدار، جان دو نفر نجات یافته است. جس کلی ۳۹ ساله، باردار بوده و درباره آن روز سرنوشت ساز توضیح داده است: من در رختخواب دراز کشیده بودم …. حالم خوب نبود. نمی‌دانستم که حالت تهوع صبح گاهی به خاطر بودن در سه ماهه سوم بارداری است یا آنفولانزای معده پسرم را گرفته‌ام.

کلی در ادامه گفت، با این شرایط هیچ فعالیتی نداشتم اما ضربان قلبم بیش از ۱۲۰ بار در دقیقه بود. با وجود اینکه چند هفته تا زایمان مانده بود اما اپل واچ به خاطر ضربان قلب بالا هشدار می‌داد. کلی گفت اولین بار این هشدار متوقف شد که فکر کردم عجیب بوده است. بار دوم شاید ده دقیقه بعد مجددا هشدار داد و بار سوم تقریبا نیم ساعت بعد نوتیفیکیشن نمایش داده شد. وقتی این هشدار برای بار سوم نمایش داده شد و متوقف شد، فکر کردم اتفاقی در حال رخ دادن است. همچنین بخوانید: بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل .

کلی سریعا خودش را به بیمارستان رساند و در این باره گفت: من واقعا فکر می‌کردم که می‌خواهم بمیرم. دکتر و چیزهای زیادی آنجا بودند. وقتی او به مرکز درمانی رسید در حال زایمان بود و فشار خون پایینی داشت. شرایط خطرناک‌تر بود و وی خونریزی به خاطر جدا شدن جفت داشت. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که جفت، قبل از تولد از دیواره داخلی رحم جدا شود و باعث می‌گردد که اکسیژن به نوزاد نرسد. با وجود این شرایط کلی یک نوزاد سالم به نام شلبی ماری سه ساعت پس از رسیدن به بیمارستان به دنیا آورد.

کلی علاوه بر تشکر از پزشکان و پرستاران بیمارستان در مورد اپل واچ خود نیز سخنانی را به زبان آورد: «به آن گوش دهید. این فقط یک پیام متنی نیست تا به شما کمک کند هشدار گوشی خود را ببینید. باید به آن توجه کنید و به بدن خود گوش دهید.» دکتر برایان کولسکی نیز اپل واچ را توصیه می‌کند، یک متخصص قلب در بیمارستان سنت جوزف پروویدنس آمریکا که سابقه تجویز اپل واچ برای بیماران خود را دارد.

دکتر کولکسی در این باره گفت: به نظر دقیق می‌آید، یکی از اولین علائم فشار خون پایین و خون ریزی، افزایش ضربان قلب است.

اگر داستان‌های مشابه را مرور کنیم به این می‌رسیم که ضربان قلب بالا در بسیاری از موارد، اولین علامتی است که اپل واچ آن را هشدار می‌دهد و مشخص می‌شود چیزی مشکل دارد. اگر اپل واچ هشدار نمی‌داد ممکن بود کلی و نوزادش هر دو جان خود را از دست بدهند. این بار اپل واچ با یک هشدار توانست جان دو نفر را به طور همزمان نجات دهد.

اپل واچحوادث