نسخه نهایی watchOS 6 منتشر شد؛ آموزش آپدیت

اپل نسخه نهایی watchOS 6 را برای اپل واچ سری ۳ و اپل واچ سری ۴ منتشر کرده است. البته اپل واچ سری ۵ به صورت پیش فرض این سیستم عامل را دارد. این آپدیت برای اپل واچ سری ۱ و سری ۲ در پاییز پیش رو منتشر خواهد شد. watchOS 6 واچ فیس‌های مختلف و یک اپ استور مستقل را به اپل واچ شما اضافه خواهد کرد. توسعه دهندگان نیز می‌توانند برنامه‌هایی را تولید کنند که مستقیما با اپل واچ کار می‌کند. اپل برنامه‌های کتاب صوتی، یادداشت صوتی و ماشین حساب را به برنامه‌های پیش فرض سیستم عامل اضافه کرده است.

آخرین نسخه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل قابلیتی به نام Taptic Chime دارد که هنگام به صدا درآمدن هشدار زنگ، یک لرزش ملایم نیز تولید می‌کند. کاربرانی که از اپل واچ برای ردیابی فعالیت‌های بدنی خود استفاده می‌کنند، می‌توانند کاهش و افزایش عملکرد خود را در بازه زمانی ۹۰ روز تا یک سال مشاهده نمایند. این ویژگی که Trends نام دارد همچنین سرعت راه رفتن و آمار تناسب قلب را در همان بازه نمایش می‌دهد. صحبت از سلامتی شد، watchOS 6 یک ویژگی دارد که اگر صدای محیط بیش از ۸۰ دسی‌بل شود به کاربر هشدار می‌دهد که این صدا به شنواییش آسیب می‌زند. کاربران خانم اپل واچ نیز می‌توانند چرخه قاعدگیشان را با اپل واچ پیگیری کنند.

برای نصب watchOS 6، به برنامه ساعت در آیفون خود بروید و مسیر Settings > General > Software update را پیش بروید. البته برای آپدیت باید اپل واچ شما حداقل دارای ۵۰ درصد شارژ و متصل به شارژر باشد. هنگام آپدیت دستگاه نیز نباید فاصله آیفون و اپل واچ زیاد شود که اتصال آن‌ها قطع گردد. آموزش تصویری و مشروح را نیز می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. شما می‌توانید ویژگی‌های این سیستم عامل را در این لینک مطالعه نمایید.

watchoswatchOS 6
  • شیوا

    سلام در پیر کردن گوشی آیفن ۵se با اول واچ سری یک که البته گوشی نسخه اش ۱۳ و واچ ۵ هست به مشکل خوردیم گفتمد این دو‌ نسخه با هم مچ نمیشن اولا میخواستم بدونم درسته؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    سوال دوم اگه بله و درست هست باید اندروید گوشی بیاد پایین؟ چند بشه؟ و دانگرید کردن مشکل ساز نمیشه بعد؟
    و شنیدم برای نسخه ۶ هم برای سری یک و دو اوکی شده میشه راهنمایی کنید چطور ارتقا بدم نسخه واچم رو به شش که شاید با نسخه گوشیم ۱۳ و نیم هست مچ بشه چون الان اخرین اپدیت واچم رو داده و گزینه آپدیت نداره راهی هست؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید