هدست واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

اپل پس از معرفی سری آیفون ۱۳ با استقبال گسترده و انتقاداتی روبرو شد. این شرکت طبق گزارش تازه، برای سال ۲۰۲۲ یک هدست واقعیت افزوده را در آستین خود دارد.

این گزارش که از سوی دیجی تایمز منتشر شده و منبع آن زنجیره تامین اپل است، ادعا کرده اولین هدست واقعیت افزوده اپل مرحله دوم آزمایش نمونه اولیه خود را به پایان رسانده است. حالا این محصول در مرحله سوم آزمایش به نام تایید مهندسی (EVT) قرار دارد. انتظار می‌رود هدست واقعیت افزوده اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تولید شود و در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به فروش برسد.

 در این گزارش ذکر شده دو محصول بزرگ اپل که سال آینده قرار است عرضه شوند، هدست واقعیت افزوده و اپل کار هستند! از آنجایی که فورد رهبر قبلی پروژه اپل کار را شکار کرد و طبق شایعات متعدد قبلی، احتمال اینکه اپل کار در سال آینده عرضه شود بسیار ضعیف است.

گزارش شده که اپل دو مدل هدست AR را عرضه می‌کند که یکی گران قیمت برای مشتریان تجاری است و دیگری یک مدل مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. انتظار می‌رود که مدل رده بالا شامل دوربین، یک سنسور اپتیکال لیزری و تراشه با فناوری تولید ۵ نانومتری باشد. این دستگاه به لطف قسمت‌هایی که از آلیاژ منیزیم با استحکام بالا و سبک ساخته شده، حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ گرم وزن دارد. اتصال این دستگاه به آیفون نیز از طریق بلوتوث صورت می‌گیرد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، بسیار به موفقیت فناوری واقعیت افزوده معتقد است و می‌گوید که AR شیوه زندگی بشر را تغییر خواهد داد. اپل به خاطر مشکلاتی مانند وزن، عمر باتری و گرما، از توسعه محصول راضی نیست.

اگر هدست واقعیت افزوده اپل در مرحله دوم آزمایشی قرار دارد، پس باید انتظار آن را در سال ۲۰۲۲ داشته باشیم، مگر اینکه یک اتفاق خاص رخ دهد یا این گزارش اشتباه باشد.

هدستواقعیت افزودهواقعیت مجازی