داغ دل توسعه دهنده FlickType تازه شد؛ جنگ نابرابر اپل با یک توسعه دهنده

کوستا الفریتو، توسعه دهنده نرم افزار FlickType است که یک کیبورد QWERTY برای اپل واچ می‌باشد. این توسعه دهنده گفته بود که اپل قصد داشته برنامه او را برای صفحه کلید پیشفرض گجت پوشیدنی خود بخرد. اما وقتی که او پیشنهاد اپل را رد کرد، شرایط برایش بد شد و اپل اجازه انتشار رقبای کپی شده رایگان از نرم افزار وی را، در اپ استور داد.

کوستا معتقد است که اپل به رقبای FlickType اجازه داده که به جایگاه برنامه وی ضربه بزنند تا درآمد او کاهش یابد و در نهایت مجبور به فروش برنامه با قیمت کمتری شود. به همین خاطر او از اپل شکایت کرد و در دادگاه ادعا نمود که اپل فکر می‌کرده او به سادگی تسلیم می‌شود و برنامه خود را با تخفیف به این کمپانی می‌فروشد.

اپل حتی مدتی این برنامه را از اپ استور حذف کرد و نسخه مشابه‌ای از این اپلیکیشن که برای یادداشت برداری بود را تایید نکرد. اپل ادعاهای این توسعه دهنده را رد کرد و هنگام رونمایی از اپل واچ سری ۷ به QuickPath پرداخت. QuickPath یک کیبورد QWERTY است که کاربران را قادر می‌سازد با تپ یا کشیدن انگشت، تایپ کنند. این کیبورد با استفاده از یادگیری ماشینی سعی می‌کند کلمه‌ای که کاربر قصد تایپ آن را دارد، پیش بینی نماید.

بعد از رویداد California Streaming و معرفی QuickPath، توسعه دهنده FlickType در توییتی خطاب به اپل گفت: در دادگاه می‌بینمت. این توسعه دهنده اشاره‌ای به طرح دعوی جدید علیه اپل نکرد اما شاید چنین قصدی را داشته باشد و یا با معرفی ویژگی QuickPath، ادله محکم‌تری برای اثبات ادعای خود دارد.

این توییت حاوی لینک متن ارسالی از سمت اپل بود. این متن برای سال ۲۰۱۹ می‌باشد و به دلایل حذف FlickType به اپ استور پرداخته است. البته اپل در نهایت FlickType را به اپ استور بازگرداند و آن را جزء برترین برنامه‌های سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

اپل واچاپل واچ 2021اپل واچ 7اپل واچ سری 7دادگاهشکایت