نام جانی آیو از صفحه مدیران اپل حذف شد

همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، جانی آیو از کمپانی اپل جدا شد. پروفایل وی دیگر در صفحه مدیران شرکت به چشم نمی‌خورد و پس از گذشت بیش از دو دهه از اپل جدا شد.

جانی آیو یک طراح صنعتی است که در سال ۱۹۹۲ به اپل پیوست. وی در سال ۱۹۹۶ به عنوان مدیر ارشد طراحی اپل انتخاب گردید. وی مسئول طراحی اکثر محصولات مهم اپل از جمله آیفون، آیپد، آیپاد، iMac و مک بوک بود. بعدا وی همچنین مسئولیت طراحی سیستم عامل iOS را نیز بر عهده گرفت.

رفتن جانی آیو از قبلا مشخص بود و وی شرکت طراحی خود را به نام LoveForm افتتاح کرده است. این شرکت در کنار مارک نیوزون پایه گذاری شده است، مارک یکی از دوستان قدیمی جانی است که وی هم یک طراح صنعتی می‌باشد.

در بیانیه مطبوعاتی که برای ترک جانی آیو از اپل منتشر شد، کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که اپل یکی از مشتریان LoveForm خواهد بود.

مدیر عامل اپل، تیم کوک درباره جانی آیو گفته است:

جانی یک شخصت منحصر به فرد در دنیای طراحی است و نقش او را در احیای اپل نمی‌توان انکار کرد، از iMac سال ۱۹۹۸ تا آیفون و جاه طلبی بی‌نظیری همانند اپل پارک که اخیرا وی اهمیت و زمانی زیادی را صرفش کرده است. اپل از استعدادهای جانی با کار کردن مستقیم روی پروژه‌های منحصر به فرد، و همکاری مداوم با تیم طراحی درخشان و پرشور ساخته او، استفاده می‌کند. پس از سال‌های بسیاری که نزدیک یکدیگر کار کردیم، من خوشحال هستم که روابط ما همچنان در حال تکامل است و من منتظر هستم که در آینده با جانی کار کنم. تیم کوک – مدیر عامل اپل

پس از جانی آیو، جف ویلیامز مسئول طراحی نرم افزار و سخت افزار اپل است و Evans و Alan هم وی را در این امر کمک می‌کنند.

کارمندان