جرارد ویلیامز ؛ مغز متفکر طراحی تراشه‌های سری A از اپل جدا شد

طراح اصلی تراشه‌های A7 تا A12X، جرارد ویلیامز ، از کمپانی اپل جدا شد. جرارد ویلیامز مدیر ارشد معماری پلتفرم اپل بود، وی ۹ سال در این کمپانی مشغول به کار بود. علاوه بر طراحی تراشه‌ها، وی ناظر طراحی سایر قعطات سیستم روی تراشه بود.

قبل از اپل، ویلیامز به مدت ۱۲ سال در ARM مشغول به کار بود. او رهبر فنی طراحی Cortex-A8 بود که در آیفون ۳GS و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی استفاده شد. نام وی در ۶۰ حق اختراع اپل به عنوان مخترع درج شده است. اپل تصمیم گرفت که توسعه تراشه‌های کلیدی مورد استفاده در دستگاه‌هایش را در داخل کمپانی پیش ببرد. این کار از A7 آغاز شد، طراحی ۶۴ بیتی که در آیفون ۵s شروع شد که حالا به پردازنده‌های گرافیکی سفارشی، تراشه‌های بی‌سیم W1/H1 و موارد بیشتری گسترش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که اپل PMIC (مدیریت انرژی مدارات یکپارچه) سفارشی خود را در آینده به کار گیرد که به بهبود عمر باتری آیفون منجر می‌شود.

خروج ویلیامز ضربه بزرگی به اپل است، در بخش تراشه مدیران برجسته‌ای اخیرا کوپرتینو را ترک کرده‌اند. جیم کلر و مانو گولاتی از جمله این افراد هستند. گولاتی دو سال پیش به گوگل پیوست و ویلیامز وظیفه نظارت بر توسعه سیستم روی تراشه اپل را بر عهده گرفت.

ویلیامز در بخش تراشه‌های اپل یک نقش کلیدی ایفا می‌کرد و باعث شد این بخش کمپانی به طور قابل توجهی جلوتر از روند معمول پیش برود. نتایج کار او در آینده نزدیک نیز همچنان بر روی محصولات اپل قابل درک خواهند بود.

کارکنان اپل