جانی آیو پس از ۲۷ سال از اپل جدا می‌شود

کمپانی اپل رسما اعلام کرد که جانی آیو ، نایب رئیس ارشد بخش طراحی اپل، این کمپانی را ترک می‌کند. آیو قصد دارد شرکت طراحی مستقل خود را به نام LoveFrom داشته باشد و اپل یکی از مشتریان اصلی آن خواهد بود. اپل در بیانیه خود اعلام کرده که اپل به صورت نزدیک کار را با آیو ادمه می‌دهد و در طیف وسیعی از پروژه‌ها با اپل همکاری خواهد داشت.

مدیر عامل اپل، تیم کوک درباره جانی آیو گفته است:

جانی یک شخصت منحصر به فرد در دنیای طراحی است و نقش او را در احیای اپل نمی‌توان انکار کرد، از iMac سال ۱۹۹۸ تا آیفون و جاه طلبی بی‌نظیری همانند اپل پارک که اخیرا وی اهمیت و زمانی زیادی را صرفش کرده است. اپل از استعدادهای جانی با کار کردن مستقیم روی پروژه‌های منحصر به فرد، و همکاری مداوم با تیم طراحی درخشان و پرشور ساخته او، استفاده می‌کند. پس از سال‌های بسیاری که نزدیک یکدیگر کار کردیم، من خوشحال هستم که روابط ما همچنان در حال تکامل است و من منتظر هستم که در آینده با جانی کار کنم. تیم کوک – مدیر عامل اپل

اپل نقش نایب رئیس ارشد طراحی را تقسیم کرده است. مسئول تیم طراحی ایوانز هانکی به معاونت طراحی صنعتی ارتقاء یافته و آلن دای نیز به سمت معاون طراحی رابط کاربر منصوب گردیده است. این دو فرد باید گزارش خود را به جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی اپل گزارش دهند.

آیو در سال ۱۹۹۲ به اپل ملحق شد و تیم طراحی را از سال ۱۹۹۶ رهبری کرده است. از سال ۲۰۱۲ آیو مسئول هر دو تیم سخت افزار و نرم افزار اپل شد. با این حال اپل به نظر می‌رسد که برای ترک او برنامه ریزی کرده است. در دسامبر ۲۰۱۵ آیو به سمت مدیر اجرایی ارتقا یافت که نقش اجرایی و غیر خلاقانه ایفا می‌کرد. پس از گذشت دو سال جانی مدیریت تیم‌های طراحی را مجددا به دست آورد.

شرکت جانی آیو، LoveForm، در کالیفرنیا مستقر خواهد شد و با سایر کمپانی‌ها در کنار اپل همکاری خواهد داشت.

این جدایی را نمی‌توان یک سورپرایز بزرگ دانست. استیو جابز همکاری نزدیکی با جانی آیو داشت و شاید نبود جابز هم در تصمیم جانی آیو تاثیر داشته است. اپل با ارائه یک بیانیه رسمی اعلام کرد که با جانی آیو همچنان همکاری می‌کند اما قطعا این همکاری هیچ شباهتی به گذاشته ندارد و با اعلام خبر جدایی جانی آیو حتی سهام اپل نیز سیر نزولی به خود گرفت. در چند وقت اخیر ۴ عضو دیگر نیز از تیم طراحی اپل جدا شده‌اند که رویه‌ای غیر معمول است. نظر شما در این باره چیست؟

همچنین بخوانید:

یکی دیگر از اعضای تیم طراحی صنعتی ، اپل را ترک کرد

سه عضو تیم طراحی اپل از این شرکت جدا شدند

 

تیم کوککارکنان اپلکارمندان