اطلاعات آیفون و آیپد نسل بعد: iOS 13، دوربین سه گانه، سنسورهای سه بعدی و …

سری بعدی آیفون در حدود ۸ ماه دیگر معرفی می‌شود، اما در این چند وقت شاهده درز اطلاعاتی از این دستگاه بودیم که به دو نکته دوربین سه گانه و طراحی اشاره داشته‌اند. اخیرا نیز گزارشی از بلومبرگ منتشر شده که این دو شایعه را تایید می‌کند و همچنین اطلاعات دیگری را نیز درباره آیفون XI می‌دهد.

آیفون XI Max دارای یک دوربین سه گانه است

همانند وال استریت ژورنال، بلومبرگ نیز معتقد است که آیفون XI Max دارای دوربین سه گانه است که با نام رمزی D43 شناخته می‌شود. این دستگاه شبیه به نسل فعلی آیفون XS Max است، یک سنسور اصلی به همراه تله فتو، و دوربین سوم نیز یک میدان دید بزرگتر را ثبت می‌کند و زوم گسترده‌تر خواهد شد.

طبق گفته افرادی که با این طرح آشنا هستند، سنسور سوم، سیستم عامل اپل را قادر می‌سازد که به صورت خودکار تصاویر و ویدیوها را ترمیم کند، اگر سوژه‌ای به طور تصادفی صحنه را ترک کرد، اطلاعات ثبت شده توسط لنز سوم می‌تواند برای ثبت تصویر اصلی استفاده شود.

گفته می‌شود دوربین سه گانه و این قابلیت تنها در نسخه بزرگتر آیفون ۲۰۱۹ وجود دارد و خریداران آیفون XI با نام رمزی D42، دوربین دوگانه‌ای شبیه به آیفون XS و آیفون XS Max را در دستگاهشان خواهند داشت. نسل بعدی آیفون XR نیز دوربینی همانند نسل فعلی خواهد داشت.

یکی از مواردی که در دستگاه‌های ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود، _و احتمالا تمامی آیفون و آیپدهایی که iOS 13 روی آن‌ها نصب می‌شود، دریافت خواهند کرد،_ نسخه بهبود یافته تصاویر زنده است که زمان فیلم را تا ۶ ثانیه افزایش می‌دهد. همچنین ما شاهد پردازنده ارتقا یافته و سنسور جدید فیس آیدی خواهیم بود.

همانطور که قبلا نیز در شایعات گفته شده، اپل در حال تست USB-C برای آیفون است اما همچنان نهایی نشده است و ممکن است در آیفون‌های ۲۰۱۹ نیز ما شاهده همان پورت لایتینگ باشیم.

iOS 13 با حالت تیره و ویژگی‌های خاص برای آیپد‌‌

همانطور که در بالا  نیز ذکر شده، اپل در سال ۲۰۱۹ نسخه نهایی iOS 13 را نیز منتشر خواهد کرد. نسخه بعدی سیستم عامل محبوب iOS در رویداد WWDC در ژوئن معرفی خواهد شد. غول کوپرتینو تا کنون، همانند همیشه، هیچ اشاره‌ای به ویژگی‌های نسخه بعدی iOS نکرده است اما طبق گزارش بلومبرگ حالت تیره یکی از گزینه‌های اصلی است.

همچنین گزارش شده که تعدادی از به روزرسانی‌ها مخصوص آیپد است که شامل یک صفحه اصلی بازطراحی شده است که بهتر از صفحه نمایش بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که بهبودهایی در مدیریت فایل و اپل کارپلی رخ دهد. در نهایت ادعا شده که سرویس اشتراک اشتراک مجله و پلتفرم استریم ویدیو اپل در اواخر سال میلادی جاری با یک آپدیت اضافه خواهند شد.

آیپد مینی ۵ و آیپد ۱۰ اینچی جدید به زودی معرفی می‌شوند

پیش از معرفی مجموعه جدید آیفون در اواخر سال ۲۰۱۹، انتظار می‌رود که اپل نسخه‌ی جدیدی از آیپد را عرضه کند. بلومبرگ مدعی شده که آیپد ۱۰ اینچی با حاشیه‌ها کمتر صفحه نمایش در اوایل بهار معرفی خواهد شد.

این گزارش همچنین به پنجمین نسل آیپد مینی پرداخته است، محصولی که در حدود ۴ سال می‌باشد نسخه جدیدی از آن عرضه نشده است.

تمرکز اصلی اپل در سال ۲۰۲۰ بر روی دوربین‌های سه بعدی خواهد بود

در این گزارش اطلاعات بیشتری در مورد محصولات اپل در سال ۲۰۱۹ ذکر نشده است. با این حال جزئیات اندکی از برنامه اپل برای آیفون ۲۰۲۰ درج شده و به تمرکز اپل برای دوربین‌های سه بعدی اشاره گردیده است.

طبق این گزارش آیفونی که در سال آینده میلادی معرفی می‌شود، یک دوربین سه بعدی در پشت دارد که می‌تواند هر چیزی را تا فاصله ۴.۵ متری اسکن کند. سیستم فیس آیدی اپل توانایی اسکن اشیا موجود در فاصله ۲۵ و ۵۰ سانتی متری را دارد.

سیستم اسکن لیزری جدید، قابلیت‌های واقعیت افزوده آیفون را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. علاوه بر این، دوربین جدید می‌تواند عمق دقیق را نیز اندازه گیری کند. همچنین با اسکن سه بعدی، حالت پرتره نیز پیشرفت‌های قابل توجهی را خواهد داشت.

همچنین در این گزارش گفته شده که اپل قصد تعبیه چنین سنسورهایی را برای آیفون ۲۰۱۹ داشت اما بنا به دلایل نامشخص آن را به تاخیر انداخت.

در حال حاضر این کمپانی با سونی برای آزمایش سنسورهای جدید مذاکره می‌کند و احتمالا آیپد پرو ۲۰۲۰ که در نیمه اول سال معرفی می‌شود، اولین دستگاه با این سنسور خواهد بود.

2019آیپد 2019آیفون 2019آیفون XIآیفون XI Max