iOS 13.4 و iPadOS 13.4 منتشر شد [دانلود و تغییرات]

اپل به تازگی iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را برای عموم منتشر کرده است. آخرین نسخه‌ی سیستم عامل‌های آیفون و آیپد، دارای چندین ویژگی جدید مهم می‌باشد و همچنین باگ‌های مختلفی رفع شده است. ما در این مطلب تمامی تغییرات قابل ذکر iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را درج کرده‌ایم و همچنین در پایان دسترسی لینک‌های دانلود این نسخه‌ها قرار گرفته است.

iOS 13.4 و iPadOS 13.4 احتمالا آخرین به روزرسانی بزرگ iOS 13 و iPadOS 13 خواهند بود و اپل از این پس تمرکزش روی iOS 14 و iPadOS 14 می‌باشد که در ماه ژوئن و کنفرانس WWDC 2020 معرفی خواهند شد. اپل در نسخه‌های بعدی iOS 13 و iPadOS 13 احتمالا فقط به رفع باگ می‌پردازد.

iOS 13.4 و iPadOS 13.4 ؛ تغییرات ؟

اشتراک گذاری پوشه با iCloud

سرانجام اپل قابلیت به اشتراک گذاری پوشه با iCloud را به iOS 13 و iPadOS 13 آورد. این ویژگی بخشی از نسخه اولیه iOS 13 و iPadOS 13 بود اما اپل به خاطر مشکلات مختلف، مجبور شد این ویژگی را حذف کند. با عرضه نسخه‌های آزمایشی iOS 13.4، اپل دوباره این ویژگی را به برنامه Files اضافه کرد و در نسخه نهایی هم حضور دارد.

هی سیری در همه شرایط

اپل گزینه جدیدی را اضافه کرد که آیفون حتی زمانی که صفحه نمایش آن روی میز قرار گرفته، یا کاور شده، به هی سیری گوش می‌دهد.

انیمیشن جدید خاموش کردن VPN

انیمیشن سیستمی خاموش کردن VPN در iOS 13.4 و iPadOS 13.4 تغییر کرده است.

خرید یوینیورسال

با iOS 13.4، iPadOS 13.4، watchOS 6.2 و tvOS 13.4، اپل ویژگی خرید یونیورسال را معرفی کرد. این بدان معناست که توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن خود را برای سیستم عامل‌های مختلف به عنوان یک بسته به فروش برسانند.

استیکرهای جدید مموجی

در iOS 13.4 و iPadOS 13.4 نه استیکر مموجی جدید مانند چهره شکه شدن، چشم غره رفتن، نگاه ناامید و … اضافه شده است.

میانبر جدید Shazam

به برنامه Shortcuts یک میانبر جدید برای Shazam اضافه شده است که بتوانید سریعا موزیک مورد نظرتان را شناسایی کنید.

صفحه اسپلش جدید برای به اشتراک گذاری زمان تقریبی رسیدن در کارپلی

زمانی که برای اولین بار زمان تقریبی رسیدنتان به مقصد را در کارپلی با فردی به اشتراک می‌گذارید با یک صحفه اسپلش جدید مواجه می‌شوید.

تغییر عملکرد دکمه فیزیکی در آیپد

گزینه جدیدی به آیپد در iPadOS 13.4 اضافه شده که شما می‌توانید عملکرد دکمه‌های فیزیکی کیبورد متصل شده به آیپد را تغییر دهید.

پشتیبانی از مکان نما و ترکپد

با iPadOS 13.4 پشتیبانی از مکان نما و ترکپد به آیپد اضافه شده است. نکته مثبت ماجرا اینجاست که شما محدود به استفاده از مجیک کیبورد اپل با ترکپد نیستید و می‌توانید از موس و ترکپدهای شخص ثالث استفاده نمایید. این پشتیبانی شامل تجهیزات بی‌سیم هم می‌شود.

میابنرهای جدید کیبورد

در آیپد برای استفاده از برنامه Photos میانبرهای کیبورد جدیدی اضافه شده که شما را قادر می‌سازد به راحتی بین تب‌ها سوییچ کنید و عملیات‌های جستجو، حذف، کپی و … را انجام دهید.

باز کردن تب در پس زمینه

در آیپد گزینه جدیدی برای باز کردن تب‌های سافاری در پس زمینه اضافه شده است.

چگونه iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را دانلود و نصب نماییم؟

برای آپدیت آیفون و آیپد خودتان می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه نمایید. همچنین شما امکان نصب این آپدیت‌ها را از طریق کامپیوتر دارید که با مراجعه به این لینک آموزش کامل و قدم به قدم هر دو روش قرار گرفته است.

دانلود iOS 13.4 و iPadOS 13.4

شما با مراجعه به لینک‌های زیر می‌توانید فایل فریمور iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را مخصوص آیفون و آیپد خود دانلود نمایید.

iOSiOS 13iPadOSiPadOS 13سیریمموجی