آیپد پرو ۲۰۲۰ رسما معرفی شد: دوربین قدرتمند و مجیک کیبورد

اپل به تازگی بدون برگزاری کنفرانس، آیپد پرو ۲۰۲۰ را معرفی کرد و به چندین ماه شایعه، گمانه زنی و گزارشات مختلف پایان داد. تغییرات در آیپد پرو جدید نسبتا زیاد بوده و در کنار آن یک کیبورد کاملا جدید هم معرفی شده است.

دوربین‌های بیشتر و سیستم سنجش سه بعدی قدرتمند

قابل توجه‌ترین تغییر خارجی آیپد پرو ۲۰۲۰، وجود یک سیستم دوربین بزرگ همانند آیفون ۱۱ پرو است. اما برخلاف آخرین نسل گوشی هوشمند اپل، این ماژول با دو دوربین و یک سیستم سنجش سه بعدی قدرتمند همراه است.

اپل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این دستگاه را ظاهرا از نسل قبلی قرار داده و در کنار آن یک دوربین سوپرواید ۱۰ مگاپیکسلی با نمای دید ۱۲۴ درجه تعبیه کرده است. این امکانات بخشی از تغییر اپل برای هدف قراردادن فیمسازان حرفه‌ای در کنار میکروفون در سطح استودیو و ۴ بلندگو است.

بارزترین ویژگی دوربین جدید یکی از استراتژی‌های بلند مدت اپل است، یک اسکنر لیدار یا همان LiDAR که برای سنجش سه بعدی به کار گرفته می‌شود. این اسکنر مسافت لنز دوربین با شی را با اندازه گیری زمان رسیدن نور به جسم و بازتاب آن، تعیین می‌کند و در محیط باز و بسته تا ۵ متر کاربرد دارد.

پیاده سازی این فناوری در مدل‌های آینده آیفون می‌تواند عکاسی پرتره را بهبود بخشد اما اپل در آیپد پرو روی واقعیت افزوده تمرکز کرده است. قرار گرفتن اشیاء واقعیت افزوده بلافاصله رخ می‌دهد و اپل می‌گوید این اشیاء می‌توانند جلو یا پشت ساختارهای دنیای واقعی قرار گیرند.

آیپد پرو همچنین در زمینه ضبط حرکت (اصطلاحی که برای شرح حرکت افراد و اشیاء در صحنه‌های سه بعدی به کار می‌رود) پیشرفت داشته است و توسعه دهندگان می‌توانند تجریبات هیجان انگیزتری را خلق کنند. اپل می‌گوید که آیپد پرو جدید بهترین دستگاه جهان در زمینه واقعیت افزوده است!

تراشه جدید و مجیک کیبورد با ترکپد

قلب تپنده آیپد پرو ۲۰۲۰ تراشه A12Z بایونیک اپل است که دارای پردازنده ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای و یک موتوری عصبی است که قطعا عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

اپل ادعا می‌کند که کاربران تا ۱۰ ساعت می‌توانند با یک بار شارژ از آیپد استفاده کنند. همچنین سرعت LTE تا ۶۰ درصد نسبت به نسل قبلی آیپد پرو افزایش یافته است.

اپل برای افزایش بهره‌وری از آیپد پرو یک مجیک کیبورد جدید را نیز معرفی کرده است. این کیبورد با استفاده از لولای‌های _به قول اپل_ منحصر به فرد و طراحی خاص، امکان تنظیم کیبورد تا ۱۳۰ درجه را فراهم می‌کند.

مجیک کیبود به صورت مغناطیسی به آیپد متصل می‌شود و شما نگرانی در مورد مشکلات معمول اتصال وسایل جانبی را ندارید. این کیبورد از مکانیزم قیچی بهره می‌برد که در مک بوک پرو ۱۶ اینچی برای اولین بار شاهد آن بودیم. هر کلید کیبورد دارای نور پس زمینه منحصر به خود است.

یکی از بزرگترین تغییرات مجیک کیبورد آیپد، اضافه شدن ترکپد است. اپل می‎‌گوید با iPadOS ۱۳.۴ که سه روز دیگر عرضه می‌شود، پشتیبانی کامل ترکپد از آیپد را شاهد هستیم که به طور کامل بازطراحی شده و یک کپی از macOS نیست.

اپل در حال توسعه مجموعه iWork خود است که با ترکپد به طور کامل سازگار شود. همچنین الگوهای جدید در Pages و Keynote را خواهیم داشت.

آخرین ویژگی مربوط به کیبورد پورت USB-C است که از طریق آن می‌توان آیپد را شارژ کرد و لوازم جانبی از جمله درایوهای اکسترنال و صفحه نمایش‌ها را به آن متصل نمود.

زمان عرضه و قیمت آیپد پرو ۲۰۲۰ و مجیک کیبورد

تحویل آیپد پرو ۲۰۲۰ از چهارشنبه همین هفته آغاز خواهد شد. آیپد جدید اپل در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می‌شود.

مدل ۱۱ اینچی با رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای به فروش می‌رسد و مدل پایه آن با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس است. ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت هم به ترتیب با قیمت‌های ۸۹۹، ۱۰۹۹ و ۱۲۹۹ دلار در دسترس است.

آیپد پرو ۲۰۲۰ با سایز ۱۲.۹ اینچ هم در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود و مدل پایه آن با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با برچسب قیمت ۹۹۹ دلار به دست مشتریان خواهد رسید. مدل‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت هم به ترتیب ۱۰۹۹، ۱۲۹۹ و ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد.

تمامی مدل‌ها با پشتیبانی از LTE هم در دسترس هستند که به قیمت‌های بالا ۱۵۰ دلار اضافه می‌شود.

مجیک کیبورد از دو ماه دیگر عرضه خواهد شد. نسخه مناسب آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۹۹ دلار قیمت دارد و مدل مخصوص ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد. این مجیک کیبورد با آیپد پرو ۲۰۱۸ هم سازگار است.

اگر به ترکپد علاقه‌ای ندارید، اپل یک اسمارت کیبورد فولیو هم معرفی کرده که برای آیپد ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با قیمت‌های ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد. با عرضه این محصولات نقد و بررسی جامعی برای هر کدام قرار می‌دهیم، با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:

آیپد پروآیپد پرو 2020مجیک کیبورد