واکنش استیو جابز به اولین نسخه دموی فیس تایم

فیس تایم اولین بار در سال ۲۰۱۰ پس از اینکه استیو جابز در رویداد WWDC جمله معروف یک چیز دیگر را گفت، راهی آیفون شد. بعد از فیس تایم سریعا نوبت به آیمسیج در سال ۲۰۱۱ رسید. از آن زمان هر دو به عناوین مهمی برای کاربران اپل تبدیل شده‌اند. در پادکست اخیر Techmeme Ride Home، مهندس ارشد سابق آیفون، جاستین سانتاماریا، به اولین باری که استیو جابز دموی فیس تایم را دید، اشاره کرده است.

بعد از شیوع ویروس کرونا، تماس ویدیویی بسیار محبوب‌تر از گذشته شد. لازم به ذکر است زمانی که فیس تایم معرفی شد، تماس تصاویری گران بود، اینترنت نیز گران و کند بود، ارائه دهندگان خدمات تماس ویدیویی‌ها انگشت شمار بودند.

همچنین بخوانید:

در پادکست، سانتاماریا به زمانی پرداخت که اپل مشغول توسعه فیس تایم و آیمسیج بود. او در سال ۲۰۰۳ به عنوان مهندس ساخت به اپل پیوست. نقش او مستلزم کار بر روی پروژه‌های توسعه داخلی مربوط به اتوماسیون سیستم می‌شد. پس از آن وی به تیمی پیوست که برنامه ارتباطی iChat را برای Mac OS X توسعه داد.

در سال ۲۰۰۹، سانتاماریا به عنوان مدیر تیمی منصوب شد که رابط کاربری و ویژگی‌های برنامه‌های تلفن، پیام و فیس تایم را در آیفون، آیپد و آیپاد توسعه می‌داد. او زمانی که اولین دموی فیس تایم را به استیو جابز نشان داد و هیجان وی را توصیف می‌کند:

من با یک تیم در دفتر رئیسم بودم…. و یک نفر در دفتر دیگری بود. ما از چهار رایانه استفاده می‌کردیم و یادم می‌آید که به من دستور داده شد هر اتفاقی افتاد وانمود کنم که خوب پیش می‌رود. این نرم افزار آزمایشی بود، هفته‌ها قبل از انتشار… وقتی فیس تایم صدای «woom» را پخش کرد، آن موقع بود که woom به نمایش سه بعدی آمد و من یادم می‌آید که استیو گفت: اوه خدای من، می‌خوام کاری کنم که جمعیت شلوارشان را خراب 😐 کنند

این مدیر سابق اپل در مصاحبه خود همچنین به موضوع ایموجی‌ها می‌پردازد که به جای محدود کردن آن‌ها به کاربران ژاپنی، آن را در دسترس کل مردم جهان قرار دادند.

نظر شما در مورد واکنش استیو جابز به فیس تایم چیست؟ آیا از کاربران قدیمی اپل هستید و اخبار آن را سال‌هاست که دنبال می‌کنید؟

استیو جابزفیس تایم