آیفون ۱۴ به مرحله تست اعتبار سنجی مهندسی رسید؛ آیفون ۱۵ با دوربین پریسکوپ

تقریبا شش ماه به معرفی نسل بعدی آیفون زمان باقی مانده و طبق شایعات آیفون ۱۴ اپل به تست اعتبار سنجی مهندسی یا همان EVT رسیده است. در این گزارش تنها به آیفون ۱۴ پرداخته نشده و در ادامه آمده؛ آیفون ۱۵ با لنز پریسکوپ همراه است که آیفون ۲۰۲۳ را به زوم اپتیکال ۵ برابری مجهز می‌نماید.

جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities ادعا کرده که آیفون ۱۴ اکنون در مرحله EVT قرار دارد و قرنطینه اخیر شنژن چین تاثیری در روند پیشرفت دستگاه نداشته است. این تحلیلگر ادعاهای خود را بر اساس اطلاعات حاصل از زنجیره تامین مطرح کرده است.

همچنین بخوانید:

افشاگری مهم پو در مورد دوربین آیفون ۱۴ است. او ادعا می‌کند که مدل‌های پرو دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در پشت هستند. شایعات قبلی نیز این موضوع را تایید می‌کنند. پو می‌گوید که به احتمال قوی اپل از سیستم لنز دوربین پریسکوپ در سیستم دوربین آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ استفاده می‌کند. این لنز می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری داشته باشد و فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد. این ادعا با گمانه زنی مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور اپلی در تضاد است. چون کو می‌گوید اپل در آیفون ۱۴ از لنز پریسکوپ استفاده خواهد کرد.

در راستای تایید شایعات قبلی، پو می‌گوید که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از تراشه A16 بایونیک بهره می‌برند. انتظار می‌رود این تراشه با وجود این که با فرآیند ۴ نانومتری تولید می‌شود، اندازه بزرگتری نسبت به A15 داشته باشد.

در نهایت این تحلیلگر در گزارش خود به آیپدهای اولد در آینده اشاره داشته است. پو می‌گوید که اپل در سال ۲۰۲۴ از فناوری اولد برای آیپد ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی استفاده خواهد کرد. او اضافه می‌کند که ما به احتمال زیاد شاهد اولد در مدل‌های آیپد ایر خواهیم بود در حالی که آیپد پرو همچنین از mini-LED بهره خواهد برد.

شما چه انتظاراتی از آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ دارید؟

آیپدآیپد 2024آیفونآیفون 14آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 15آیفون 15 پروآیفون 15 پرو مکسآیفون 2022آیفون 2023