بیش از ۳۵ ترفند کاربردی آیفون و آیپد که احتمالا با آن‌ها آشنا نیستید

در سیستم عامل iOS و iPadOS ترفندهای متعددی وجود دارد. با آن‌ها می‌توانید روی کار خود تمرکز کنید، تجربه شخصی‌تری ایجاد نمایید و بهره‌وری را افزایش دهد. بنابراین اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی با با دستگاه iOS خود آشنا نیستید، فهرست جالب ما، برای بیش از ۳۵ ترفند کاربردی آیفون را، مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید سافاری با ظاهری کاملا شخصی باشد، فوکوس را به دلخواه تغییر دهید یا به دنبال راهی برای افزودن تایمر به اپل موزیک هستید، این مطلب برای شما است. جدای از موارد گفته شده، ترفندهای متعدد دیگری نیز در لیست پایین برای آیفون و آیپد وجود دارند که مطمئنا برای شما جالب خواهند بود. بدون مقدمه بیشتر بیاید به سراغ ترفندهای آیفون و آیپد برویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید پنهان

۱- صدای پس زمینه و کنترل آن از کنترل سنتر

ویژگی Background Sounds یا صداهای پس زمینه، برای به حداقل رساندن حواس پرتی و تمرکز بیشتر شما روی کارتان است. صدای دریا، باران و … از جمله صداهای این ویژگی هستند که می‌توانید فعال و غیر فعال کردن، تغییر صدا و تنظیم میزان صدا را از کنترل سنتر انجام دهید.

برای این کار وارد برنامه تنظیمات _Settings_ و قسمت Control Center بشوید و روی آیکون + در کنار گزینه Hearing تپ نمایید تا به کنترل سنتر اضافه شود. سپس کنترل سنتر آیفون خود را باز کنید (از بالای صفحه سمت راست به پایین بکشید یا در گوشی‌های دارای هوم از پایین صفحه رو به بالا بکشید) و سپس روی آیکون Hearing بزنید. حالا روی گزینه Background Sounds تپ نمایید تا به صداهای موجود دسترسی پیدا کنید. در مرحله بعد می‌توانید صدای مورد نظر را انتخاب و میزان آن را تنظیم نمایید.

۲- صفحه شروع سافاری

اگر به سفارشی سازی علاقه دارید، احتمالا این ترفند جالب را دوست دارید. با iOS 15 و جدیدتر می‌توانید یک تصویر دلخواه را در صفحه شروع سافاری قرار دهید تا ظاهری سفارشی داشته باشد.

برای انجام این کار سافاری را باز کنید و روی آیکون تب‌ها در پایین سمت راست ضربه بزنید. سپس گزینه “+“ را انتخاب نمایید و روی گزینه Edit بزنید. اکنون چندین تصویر پیش فرض مشاهده می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها برای صفحه شروع استفاده نمایید. همچنین امکان استفاده از تصویر دلخواهتان وجود دارد که با زدن روی گزینه +، می‌توانید آن را از گالری تصاویر خود انتخاب کنید.

۳- غیرفعال کردن پخش خودکار

با iOS 15، سافاری روش موثرتری برای بخش ویدیوها ارائه می‌دهد. بنابراین اگر دیگر نمی‌خواهید اجازه دهید ویدیوهای پخش خودکار حواس شما را پرت، و عمر باتری و بسته اینترنتی آیفون شما را کم کنند، باید از این ترفند استفاده نمایید. برنامه تنظیمات _Settings_ را باز کنید و Accessibility را انتخاب نمایید. سپس گزینه Per-App Settings و Add App را برگزینید. از لیست Safari را بیابید و گزینه Auto-Play Videos را خاموش کنید. البته این کار با فرض در نظر گرفتن این است که شما از مرورگر سافاری استفاده می‌کنید.

۴- غیرفعال کردن هشدارها برای مکالمات خاص در Message

قطعا افراد و شماره‌های مختلفی وجود دارند که نمی‌خواهید مداوم هشدار پیام‌های آن‌ها را دریافت کنید. شما می‌توانید هر مکالمه در مسیج را به طور جداگانه در حالت سکوت قرار دهید. همچنین استفاده از این ترفند می‌تواند برای جلوگیری از خوانده شدن پیام‌ها توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گیرد، چون دیگر در نوتیفیکیشن سنتر نمایش داده نمی‌شود. برای این کار به برنامه Message مراجعه کنید و مکالمه مورد نظرتان را برگزینید. سپس روی نام یا شماره در بالا تپ کنید و Hide Alerts را فعال نمایید.

۵- مخفی کردن حالت فوکوس از اپلیکیشن‌ها

با فعال کردن حالت فوکوس می‌توانید روی کارهای خود تمرکز کنید و از مزاحمت افراد و اپلیکیشن‌ها در امان باشید. با این حال شاید بخواهید که حالت فوکوس خود را از برخی از اپلیکیشن‌ها، برای حفظ حریم خصوصی، مخفی نگه دارید. برای این کار بعد از مراجعه به برنامه تنظیمات _Settings_، روی گزینه Privacy و سپس Focus بزنید. در اینجا لیستی از اپلیکیشن‌هایی که برای مشاهده حالت فوکوس شما اقدام کرده‌اند، دیده می‌شود و می‌توانید دسترسی یا عدم دسترسی وضعیفت Focus را برای هر اپلیکیشن تعریف نمایید.

۶- بستن خودکار تمامی تب‌های سافاری

اگر بستن دستی تب‌های سافاری را خسته کننده می‌دانید یا اغلب فراموش می‌کنید این کار را انجام دهید، احتمالا از این ویژگی استقبال خواهید کرد. این ترفند مفید به صورت خودکار بعد از یک روز، یک هفته یا یک ماه تب را می‌بندد. برای این کار بعد از باز کردن برنامه Settings، روی گزینه Safari بزنید. از صفحه باز شده Close Tabs را انتخاب نمایید و از آن جا زمان مورد نظر برای بستن تب را انتخاب کنید.

۷- فعال کردن حالت مرور خصوصی

به طور پیشفرض مرورگر سافاری کل تاریخچه مرور شما از جمله اطلاعات تکمیل فیلد را ذخیره می‌کند تا تجربه مرور بهتری داشته باشید. در حالی که این یکی ویژگی مفید می‌باشد، ممکن است گاها بخواهید هیچ چیزی ذخیره نشود و مشخص نباشد از چه سایت‌هایی بازدید کرده‌اید و این زمانی است که حالت خصوصی به کار شما می‌آید.

برای فعال کردن حالت خصوصی یا همان Private Browsing Mode، بعد از باز کردن سافاری روی آیکون تب‌ها در پایین سمت راست بزنید و انگشتتان را نگه دارید. بعد از نمایش منو گزینه Private یا New Private Tab را انتخاب کنید.

۸- غیرفعال کردن Read Receipts در iMessage

ویژگی Read Receipts مانند یک شمشیر دو لبه است. در حالی که به شما امکان می‌دهد که متوجه شوید آیا کسی پیام شما را خوانده یا خیر، حریم خصوصی شما را نیز فاش می‌کند و مشخص می‌گردد شما نیز پیام افراد را خوانده‌اید یا نه. با این حال می‌توانید این ویژگی را در iMessage غیرفعال کنید. برای این کار به برنامه مسیج بروید و مکالمه مورد نظر را انتخاب کنید. روی نام و یا شماره فرد در بالا بزنید و گزینه Send Read Receipts را غیرفعال نمایید.

۹- فعال کردن حالت فوکوس به صورت خودکار

می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌های حالت فوکوس را فعال شدن بر اساس شرایط دانست. به طور مثال می‌توانید فعال کنید که حالت فوکوس مورد نظر بر اساس زمان، مکان یا باز و بسته کردن اپلیکیشن فعال شود. برای تنظیم کردن فعال شدن خودکار حالت فوکوس به تنظیمات _Settings_ و سپس Focus بروید. پروفایل فوکوس مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی گزینه Add Schedule or Automation تپ نمایید. حالا بسته به نیاز خود می‌توانید فعالسازی حالت فوکوس را تنظیم کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه این کار به این لینک مراجعه کنید و قسمت برنامه ریزی برای Focus Mode را مطالعه نمایید.

۱۰- ارسال تصاویر با کیفیت پایین از طریق iMessage

شما زمانی که تصاویر را از طریق iMessage ارسال می‌کنید، امکان کاهش کیفیت و البته حجم آن‌ها را دارید. این کار باعث می‌شود مصرف اینترنت دو طرف کاهش یابد و عکس برای فرد مقابل سریع‌تر باز شود. برای این که به برنامه تنظیمات _Settings_ و قسمت Messages بروید. سپس گزینه Low-Quality Images را فعال نمایید.

۱۱- سوییچ بین حالت دسکتاپ و موبایل

احتمالا پیش آمده که با آیفون خود یک سایت را باز  کنید و با ظاهری به هم ریخته مواجه شوید. شاید هم برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های آن سایت نیاز است که آن را در حالت دسکتاپ ببینید. در هر حالت شما امکان مشاهده نسخه دسکتاپ یک وب سایت را از طریق سافاری آیفون دارید. برای اجرایی کردن این ترفند زمانی که سایت مورد نظر در سافاری باز است، روی گزینه aA بزنید و Request Desktop Site را انتخاب کنید.

۱۲- مخفی کردن صفحات اصلی خاص بر اساس حالت فوکوس

حالت فوکوس برای تمرکز شما روی چیزهایی که برایتان مهم می‌باشد، طراحی شده است. اگر فکر می‌کنید بعضی از صفحات اصلی با بازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حواس شما را پرت کنند، می‌توانید تعریف کنید با فعال شدن حالت فوکوس مورد نظر، آن صفحات از دسترسی خارج شوند. برای این کار به برنامه تنظیمات _Settings_ بروید و روی Focus بزنید. بعد از انتخاب پروفایل مورد نظر، گزینه Home Screen را انتخاب کنید. حالا گزینه Custom Pages را فعال نمایید. سپس صفحات مورد نظرتان که می‌خواهید نمایش داده شوند را، انتخاب کنید.

۱۳- مدیریت دانلود سافاری

اگر از سافاری در آیفون خود برای دانلود استفاده می‌کنید، باید با تنظیمات آن نیز آشنا شوید. شما می‌توانید مکان دانلود را تغییر دهید و یا انتخاب کنید که فایل دانلود شده از لیست بعد از یک روز یا دانلود موفق آمیز از لیست حذف شود.

برای این کار برنامه تنظیمات _Settings_ را باز کنید و Safari را انتخاب نمایید. حالا روی Downloads بزنید و مکان مورد نظر را انتخاب کنید. برای حذف موارد از لیست دانلود نیز گزینه Remove Download List Items را انتخاب کنید و زمان حذف مورد از لیست را، انتخاب نمایید.

۱۴- تایپ با یک دست

کیبورد آیفون دارای حالت تایپ با یک دست است و برای این کار بعد از باز کردن کیبورد روی آیکون کره زمین/ایموجی بزنید و نگه دارید. از منوی باز شده کیبورد برای تایپ با یک دست را انتخاب کنید که برای راست دست‌ها و چپ دست‌ها گزینه جدا دارد.

۱۵- غیرفعال کردن حالت شب در دوربین

حالت شب آیفون برای ارائه تصاویر در شب بسیار مفید است اما همیشه عملکرد بی‌نقصی ندارد. بنا به دلایل مختلف شاید بخواهید حالت شب را غیرفعال کنید که خوشبختانه اپل در iOS 15 این امکان را فراهم کرده است.

برای انجام این کار به تنظیمات کلی دستگاه بروید و Camera را انتخاب کنید. بعد از زدن روی Preserve Settings، گزینه Night Mode را غیرفعال نمایید.

۱۶- قبلی و بعدی

با استفاده از جسچرها می‌توانید ویرایش متن را سریع‌تر پیش ببرید. برای برگشت به عقب کافی یا همان Undo است با سه انگشت به سمت چپ بکشید. برای رفتن به جلو یا همان Redo نیز باید با سه انگشت به سمت راست بکشید. علاوه بر این‌ها می‌توانید با دو بار تپ با سه انگشت نیز به دو گزینه Undo و Redo دسترسی داشته باشید.

۱۷- کات، کپی و چسباندن

برای Cut، Copy و Paste نیز جسچر وجود دارد. برای کپی کردن متن بعد از اینکه آن را انتخاب کردید، با سه انگشت به طور همزمان تپ کنید. برای برش یا همان Cut نیز کافی است این کار را دوبار انجام دهید. برای چسباندن یا Paste نیز کافی است سه انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و آن‌ها را از هم دور کنید.

۱۸- محدود کردن دسترسی به دوربین

با قرار گرفتن آیکون دوربین در لاک اسکرین، شروع به عکاسی و فیلمبرداری در شرایط مختلف ساده به نظر می‌رسد. با این حال شاید بخواهید دسترسی از آنجا و یا به طور کلی دسترسی به دوربین را غیرفعال کنید. برای این کار کافی است بعد از باز کردن تنظیمات کلی دستگاه، Screen Time را انتخاب کنید. حالا روی Content & Privacy Restrictions بزنید و Allowed Apps را انتخاب نمایید. حالا گزینه Camera را غیر فعال نمایید.

۱۹- ایجاد میانبرهای سفارسی کیبورد

برای موارد مختلفی مانند آدرس، اطلاعات بانکی و … می‌توانید میانبر کیبورد ایجاد کنید. برای اینجا برنامه تنظیمات _Settings_ را در آیفون خود باز کنید و گزینه General را انتخاب نمایید. از صفحه باز شده روی Text Replacement و سپس + تپ نمایید. در کادر اول عبارت کامل را وارد کنید و در کادر دوم میانبر مورد نظرتان را تایپ نمایید. در انتها نیز روی گزینه Save بزنید.

۲۰- پین کرده مکالمه در مسیج

شما می‌توانید مکالمه‌های مورد نظرتان را در بالای صفحه برنامه مسیج پین کنید. با این کار دیگر گفتگوهای پر کاربرد همیشه در دسترس هستند و نمی‌خواهد سرچ کنید. برای این کار انگشتتان را روی مکالمه مورد نظر به سمت چپ بکشید و سپس گزینه Pin را انتخاب نمایید. برای لغو این عملیات نیز کافی است روی مکالمه مورد نظر انگشتتان را نگه دارید و سپس Unpin را انتخاب نمایید.

۲۱- سیری مودب!

اگر از دستیار مجازی اپل استفاده می‌کنید و می‌خواهید که همیشه با ادبیات خوب صحبت کند، می‌توانید این کار را از طریق تنظیمات کنترل کنید.

برای این کار تنظیمات کلی آیفون را باز کنید و گزینه Screen Time و سپس Content & Privacy Restrictions را انتخاب نمایید. برای این کار باید حتما Content & Privacy Restrictions فعال باشد و سپس در قسمت Siri، گزینه Explicit Language را اتنخاب کنید. از صفحه باز شده روی Don’t Allow تپ نمایید.

۲۲- مخفی کردن آیپی آدرس در سافاری

این ویژگی برای افرادی است که می‌خواهند یک لایه محافظتی اضافه هنگام مرور وب داشته باشند. با مخفی کردن IP، اطلاعات خاصی مانند موقعیت مکانی مشخص نمی‌شود. برای این کار برنامه تنظیمات _Settings_ را باز کنید و سپس Safari را انتخاب نمایید. حالا گزینه Hide IP Address و From Trackers را انتخاب کنید.

۲۳- حریم خصوصی در ایمیل

اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید، ویژگی Mail Privacy Protection که از iOS 15 اضافه شد می‌تواند برای شما مفید باشد. با فعال بودن این ویژگی آدرس آیپی شما مخفی می‌گردد و تصاویر موجود در ایمیل در پس زمینه باز می‌شوند. حتی زمانی که یک ایمیل را باز نکنید، این اتفاق می‌افتد و در نتیجه برای ردیاب‌ها پیگیری فعالیت ایمیل شما سخت و غیرممکن می‌گردد.

برای این کار به برنامه تنظیمات _Settings_ بروید و روی Mail بزنید. حالا گزینه Privacy Protection را انتخاب کنید و Protect Mail Activity را فعال نمایید.

۲۴- قفل کردن یادداشت‌ها

شما می‌توانید یادداشت‌های مورد نظرتان را قفل کنید. این کار از طریق خود برنامه Notes امکان پذیر است. بعد از باز کردن یادداشت مورد نظر، روی گزینه منو در بالای صفحه سمت راست بزنید و آیکون قفل را انتخاب نمایید. حالا یک رمز عبور وارد نمایید تا برای قفل کردن یادداشتتان استفاده گردد.

۲۵- تبدیل عکس به PDF

اگرچه برنامه پیشفرض Photos دارای یک مبدل به PDF نیست اما ترفندهای مختلفی برای این کار در آیفون وجود دارد. ساده‌ترین راه را می‌توان استفاده از برنامه Books اپل دانشت که به صورت پیشفرض روی گوشی شما نصب است.

برای این کار برنامه Photos را باز کنید و تمامی تصاویر مورد نظرتان را انتخاب نمایید. روی گزینه به اشتراک گذاری بزنید و برنامه Books را انتخاب نمایید. کار تمام است و تمامی تصاویر شما به یک فایل PDF تبدیل شده‌اند و فایل نهایی به صورت خودکار در برنامه Books باز می‌شود.

۲۶- تبدیل تصویر زنده با GIF

شما می‌توانید تمام تصاویر Live یا همان زنده را به GIF تبدیل کنید. برای این کار زمانی که تصویر در برنامه Photos باز است، آن را به بالا بکشید تا به افکت‌های مختلف دسترسی داشته باشید. سپس Loop یا Bounce را انتخاب نمایید.

اگر با کشیدن تصویر رو به بالا افکت‌ها را ندیدید، ابتدا فلش دانلود رو به پایین را در کنار گزینه Live انتخاب کنید. سپس گزینه Loop یا Bounce را در منو مشاهده خواهید کرد.

۲۷- مشاهده فراداده تصاویر

برنامه Photos در iOS 15 و جدیدتر امکان مشاهده فراداده EXIF را فراهم کرده است. بنابراین می‌توانید جزئیاتی مانند تاریخ، زمان، مشخصات دوربین و کپی رایت احتمالی را در برنامه Photos مشاهده نمایید. برای این کار کافی است زمانی که تصویر باز است، روی گزینه i تپ نمایید.

۲۸- مخفی کردن آلبوم مخفی

برنامه Photos یک آلبوم مخفی دارد که می‌توانید تصاویر مورد نظر را به آن منقل کنید. با این حال این آلبوم به طور پیشفرض نمایش داده می‌شود و اولین اصل وجودی خود را زیر سوال می‌برد! اما خوشبختانه امکان مخفی کردن این آلبوم نیز وجود دارد. برای این کار به تنظیمات کلی دستگاه و سپس Photos بروید و گزینه Hidden Album را غیرفعال نمایید.

۲۹- اسکرین شات کامل از یک وب سایت

شما می‌توانید از یک صفحه وب باز شده در سافاری به طور کامل اسکرین شات بگیرید و نیازی نیست چندین عکس بیاندازید تا همه چیز را داشته باشید.

برای این کار زمانی که از یک صفحه وب در سافاری اسکرین شات گرفتید، یک پیش نمایش در گوشه پایین سمت چپ دیده می‌شود. روی این پیش نمایش بزنید و گزینه Full Page را انتخاب نمایید. در اینجا می‌توانید با ابزارهای موجود عکس را علامت گذاری و سفارشی کنید. در نهایت نیز روی گزینه Done بزنید و فایل PDF را در مکان مورد نظر ذخیره نمایید.

 

۳۰- متوقف کردن موزیک بر اساس تایمر

اپل موزیک به آرامی اما پیوسته، به یک برنامه استریم موزیک قوی تبدیل شده است. با این حال یک ویژگی مهم در این برنامه هنوز وجود ندارد و آن هم تایمر برای توقف است. اما خوشبختانه یک ترفند در آیفون برای این کار وجود دارد.

برای انجام این کار برنامه ساعت را باز کنید و به تب Timer بروید. مدت زمان مورد نظرتان را تنظیم کنید و روی گزینه When Timer Ends بزنید. به پایین اسکرول کنید و Stop Playing را انتخاب نمایید. حالا روی گزینه Start بزنید تا تایمر شروع شود و بعد از زمان تغیین شده، موزیک متوقف می‌گردد.

۳۱- قرار دادن هر آهنگی به عنوان آهنگ زنگ آیفون

انتخاب هر آهنگی به عنوان آهنگ زنگ آیفون از طریق یک روش ساده، آرزوی دیرینه کاربران آیفون است که مشخص نیست اپل در نهایت به آن تن دهد یا خیر.

با این حال به کمک برنامه رایگان GarageBand  که اپل آن را توسعه می‌دهد، می‌تواند این کار را انجام دهد. ابتدا موزیک مورد نظرتان را از تلگرام و سایر اپلیکیشن‌ها به Files منتقل کنید. برای این کار کافی است روی آیکون اشتراک گذاری موزیک مورد نظر بزنید و برنامه Files را انتخاب نمایید.

برای این کار GarageBand را باز کنید و روی آیکون پروژه در گوشه بالا سمت چپ بزنید. سپس روی آیکون حلقه در بالا سمت راست تپ نمایید. تب Files را انتخاب نمایید و فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید و قسمت دلخواهتان را برش دهید.

حالا روی آیکون دانلود در گوشه بالا سمت چپ، تپ کنید و گزینه My Songs را انتخاب نمایید. سپس پروژه خودتان را تپ کنید و نگه دارید و گزینه Share را برگزینید. در مرحله بعدی روی Ringtone تپ کنید و نام مناسبی را برای اثر خود وارد نمایید. حالا روی Export زده و در مرحله بعد Use sound as… را انتخاب کنید. در نهاییت روی Standard Ringtone بزنید.

۳۲- خارج کردن آب از آیفون

برخلاف سیستم عامل اپل واچ، iOS به صورت پیشفرض گزینه‌ای برای خارج کردن آب ندارد. با این حال ترفندهایی برای اجرایی کردن این گزینه وجود دارد. می‌توان ساده‌ترین راه را یک میانبر به نام Water Eject دانست.

به سادگی میانبر را از این لینک دریافت کنید، و بعد از اضافه شدن به دستگاه، آن را از برنامه Shortcuts اجرا نمایید و سپس با زدن روی گزینه Begin Water Ejection عملیات را تایید کنید. کمی صدای عجیب از اسپیکر آیفون شما پخش می‌شود و آب خارج می‌گردد.

۳۳- اضافه کردن میانبر Accessibility به کنترل سنتر

Accessibility با ویژگی‌های مختلفی مانند دکمه مجازی، صداهای پس زمینه، فیلترهای رنگی و … همراه است. اگر به مجموعه ابزارهای Accessibility علاقه دارید، می‌توانید میانبر آن را به کنترل سنتر اضافه نمایید.

برای این کار به برنامه تنظیمات _Settings_ بروید و Accessibility را انتخاب نمایید. حالا به پایین صفحه بروید و از قسمت Accessibility Shortcut،  ویژگی‌های مورد نظرتان را انتخاب نمایید. بعد از این کار مجدد به صفحه اصلی تنظیمات برگردید و Control Center را انتخاب نمایید. روی آیکون + کنار Accessibility بزنید تا میانبر آن به کنترل سنتر اضافه شود و به همه ویژگی‌های مورد علاقتان در آنجا دسترسی داشته باشید.

۳۴- فعال کردن سیری زمانی که گوشی رو به پایین است

اگر از سیری استفاده می‌کنید، احتمالا متوجه شدید که وقتی گوشی رو به پایین است، یعنی صفحه نمایش آن به سمت زمین می‌باشد، سیری فعال نمی‌شود. با این حال می‌توانید این شرایط را تغییر دهید. کافی است که به تنظیمات کلی دستگاه و قسمت Accessibility بروید. حالا Siri را انتخاب کنید و گزینه Always Listen for Hey را فعال نمایید.

۳۵- گرفتن اسکرین شات با یک ضربه

راه‌های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات آیفون وجود دارد که اصلی‌ترین آن استفاده از دکمه‌های فیزیکی می‌باشد. با این حال بنا به دلایل مختلف مانند اصطحلاک این دکمه‌ها و کمی سخت بودن شرایط در برخی از قاب‌ها، یک گزینه لمسی بهتر است.

برای این کار کافی است به تنظیمات کلی دستگاه و قسمت Accessibility بروید. از قسمت Touch گزینه AssistiveTouch را انتخاب و فعال نمایید. پس از آن روی گزینه Single-Tap در قسمت Custom Actions بزنید و در نهایت Screenshot را انتخاب نمایید. حالا تنها کاری که نیاز است برای گرفتن اسکرین شات بکنید، یک بار تپ کردن دکمه مجازی است. البته امکان تعریف گرفتن اسکرین شات برای دوبار تپ، لمس طولانی و یا لمس سه بعدی (در صورت پشتیبانی دستگاه) نیز وجود دارد.

۳۶- فشرده سازی و خارج کردن از حالت فشرده

با برنامه Files شما امکان فشرده سازی و خارج کردن از حالت فشرده را دارید و نیازی به استفاده از ابزارهای شخص ثالث نیست. برای دسترسی به این ویژگی کافی است که روی فایل مورد نظرتان طولانی تپ کنید و گزینه Compress را برای فشرده سازی انتخاب نمایید. برای خارج کردن از حالت فشرده نیز کافی است روی فایل zip تپ کنید و نگه دارید، سپس از منو Uncompress را انتخاب نمایید.

به پایان ترفندهای آیفون و آیپد رسیدیم. شما نیز ترفند و یا ویژگی جالبی را می‌شناسید که در لیست ما حضور نداشته باشد؟ در نظرات آن را با ما درمیان بگذارید.

همچنین بخوانید:

CameraMessagesPhotosSafariShortcutsآی‌مسیجحرفه‌ایدوربینسافاریمبتدیمتوسطمیانبر