DXOMARK: بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۹ برای ضبط فیلمبرداری آیفون ۱۱ پرو مکس است

ما به اواخر سال ۲۰۱۹ رسیده‌ایم و DXOMARK مطابق با روش‌های تست خود بهترین بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند سال را اعلام کرده است. این مرجع عنوان بهترین ضبط فیلم را به آیفون ۱۱ پرو مکس اختصاص داده است.

پرچمدار اپل در تست ضبط ویدیو DXOMARK توانسته ۱۰۲ امتیاز کسب کند. قرار گرفتن آیفون ۱۱ پرو مکس در صدر لیست چیز تعجب برانگیزی نیست چون این گوشی هوشمند دارای ویژگی‌های مختلف و قدرتمندی در زمینه ضبط ویدیو است.

از جمله این امکانات می‌توان به ضبط ویدیو ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با سه دوربین واید، سوپر واید و تله فوتو اشاره کرد، قابلیتی که فقط در سری آیفون ۱۱ پرو وجود دارد.

علاوه بر این، دوربین اصلی این گوشی هوشمند می‌تواند ویدیوها را با دامنه پویای گسترده در کیفیت ۴K 60 فریم در ثانیه ضبط کند، کاری که هیچ پرچمدار اندرویدی قادر به اتجام نیست. همچنین آیفون ۱۱ پرو مکس امکان ضبط ویدیو با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه با وضوح Full HD را دارد.

لرزشگر اپتیکال ویدیو به کیفیت ویدیوهای ضبط شده کمک شایانی می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این تلفن هوشمند در زمینه ضبط ویدیو می‌توان به بزرگنمایی صوتی و ضبط صدای استریو اشاره کرد.

پس از آیفون ۱۱ پرو مکس نام پرچمدار جدید شیائومی Mi CC9 Pro Premium Edition قرار گرفته است. رده‌های سوم، چهارم و پنجم هم به ترتیب به گوگل پیکسل ۴، گلکسی نوت ۱۰+ ۵G و سامسونگ گلکسی S10 5G اختصاص یافته است.

اینکه آیفون ۱۱ پرو مکس در رتبه اول این رده بندی قرار بگیرد انتخاب درستی است اما از نظر ما Mi CC9 Pro Premium Edition و گوگل پیکسل ۴ شایسته رتبه دوم و سوم نیستند زیرا آن‌ها فاقد امکان ضبط ویدیو ۴k با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه هستند و خبری از HDR و طیف گسترده هم نیست. از نظر ما گلکسی نوت ۱۰+ ۵G و S10 5G شایسته این رتبه‌ها هستند.

آیفون 11 پرو مکسآیفون 2019