استفاده از حالت پرتره ویدیو و افکت‌های صوتی در اینستاگرام، واتس اپ و سایر برنامه‌ها

حالت پرتره برای ویدیو، مختص برنامه فیس تایم در iOS 15 نیست و سایر اپلیکیشن‌ها مانند واتس اپ، زوم و اسنپ چت نیز به این ویژگی دسترسی دارند.

اپل پرتره ویدویی را با iOS 15 و iPadOS 15 به آیفون و آیپد اضافه کرد که باعث ایجاد تاری در پس زمینه ویدیو می‌شود. در زمان رونمایی از این ویژگی مشخص نشد که آیا پرتره ویدویی و تغییر افکت‌های میکروفون مختص فیس تایم است یا اپلیکیشن‌های دیگر هم از آن پشتیبانی خواهند کرد.

فیس تایم در رابط کاربری خود امکان فعال و غیرفعال کردن پرتره ویدویی دارد. با این حال ظاهرا تمامی برنامه‌هایی که به میکروفون و دوربین دسترسی دارند، می‌توانند از افکت‌های صوتی و تصویری iOS 15 و iPadOS 15 استفاده نمایند. در واقع کنترل‌های جلوه‌های صوتی و ویدویی زمانی که تماس تصویری یا فیلمبرداری در زوم، اینستاگرام، واتس اپ، اسنپ چت و … آغاز شود، در کنترل سنتر نمایش داده می‌گردند.

همچنین بخوانید:

برخی از اپلیکیشن‌ها برای پیاده سازی این ویژگی‌ها نیاز به آپدیت دارند. با این حال ممکن است برخی به طور کل دسترسی به این ویژگی را مسدود نمایند.

پرتره ویدیو و افکت میکروفون در iOS 15

کار بسیار ساده است و کافی می‌باشد که بعد از شروع فیلمبرداری یا تماس، به کنترل سنتر بروید و افکت ویدیویی یا صوتی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

۱- شروع به فیلمبرداری یا تماس تصویری و صوتی در اپلیکیشن مورد نظرتان کنید.

۲- کنترل سنتر را در آیفون یا آیپد خود باز نمایید.

۳- گزینه Video Effects برای انتخاب جلوه ویدویی مورد نظر است، گزینه Mic Mode نیز برای تعیین جلوه صوتی دلخواه می‌باشد.

البته برای جلوه ویدیویی فقط حالت پرتره را برای انتخاب در دسترس دارید. با این نوع منو باید انتظار داشته باشیم که اپل در آینده، حالت‌های بیشتری را برای این ویژگی در نظر بگیرد. برای جلوه صوتی نیز حالت ایزوله و طیف گسترده در دسترس می‌باشد.

این افکت‌ها به خوبی بدون درنگ اجرا می‌شوند. پرتره ویدیویی همان حالتی است که هنگام ثبت تصاویر پرتره رخ می‌دهد که سال‌ها در دوربین آیفون شاهد آن بوده‌ایم.

شما برای انتخاب افکت صوتی سه حالت دارید که پیشفرض آن معمولی است. گزینه Voice Isolation برای حذف صدای پس زمینه است و فرد مقابل تنها صدای شما را می‌شنود و حالت Wide Spectrum صدای محیط را به طور کامل و تا جایی که امکان داشته باشد، برای فرد مقابل پخش می‌نماید.

از آنجایی که پردازش صدا و تصویر به سخت افزار قوی نیاز دارد، اپل این ویژگی را برای آیفون و آیپدهای دارای A12 بایونیک و جدیدتر محدود کرده است. این یعنی آیفون XS، آیفون XS، نسل دوم آیفون SE ، نسل پنجم آیپد مینی، آیپد ایر ۳، آیپد ۲۰۲۰ و مدل‌های جدیدتر از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند.

iOS 15iPadOS 15اینستاگراممبتدیواتس اپ