آموزش تغییر آیکون بازی و برنامه ها در آیفون

با iOS 14، اپل گزینه‌های شخصی سازی مختلفی در اختیار کاربران قرار داد. شما با یک ترفند می‌توانید آیکون بازی و برنامه ها را در صفحه اصلی آیفون به موارد دلخواه تغییر دهید. روش کار به سادگی نصب تم در اندروید نیست اما اگر می‌خواهیم در هوم اسکرین آیفون خود تغییر ایجاد کنید، ارزش دارد که از این روش استفاده نمایید.

شما نمی‌توانید به سادگی آیکون‌های مورد نظرتان را به صورت دسته جمعی از اپ استور دانلود کنید و که روی آیفون قرار گیرند. برای شخصی سازی آیکون اپلیکیشن‌ها باید از برنامه Shortcuts استفاده کنید. پروسه کلی به این شکل است که شما یک میانبر برای باز کردن اپلیکیشن مورد نظرتان ایجاد می‌کنید. سپس آن را به صفحه اصلی اضافه کرده و آیکون مورد نظرتان را برای میانبر تعریف می‌نمایید.

برنامه Shortcuts، یک ابزار اتوماسیون قدرتمند از سوی اپل است که شاید در نگاه اول گیج کننده به نظر برسد. شما با این نرم افزار می‌توانید قوانین و دستورات مختلفی را اجرایی کنید و با آشنایی کامل با این اپلیکیشن، ویژگی‌های خلاقانه بی‌شماری را می‌توانید به آیفون خود اضافه کنید که در گذشته به برخی از آن‌ها پرداختیم و در ادامه نیز به یک مورد دیگر می‌پردازیم.

برخی از آموزش‌های سایت با استفاده از Shortcuts :

تغییر آیکون برنامه و بازی در صفحه اصلی آیفون

۱- برنامه Shortcuts به صورت پیشفرض روی آیفون شما نصب است مگر اینکه آن را حذف کرده باشید. در صورتی که این برنامه را حذف کردید از طریق این لینک اقدام به نصب آن نمایید.

۲- برنامه Shortcuts را باز کنید.

۳- از همان صفحه اصلی برنامه روی نماد + که در گوشه سمت راست بالای صفحه وجود دارد، بزنید.

۴- از صفحه باز شده روی Add Action تپ کنید و از نوار جستجو عبارت Open App را وارد کرده و از نتایج آن را انتخاب کنید.

۵- در صفحه بعد روی گزینه Choose بزنید و نرم افزار یا بازی مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بزنید.

۶- در کادر اول نام دلخواهتان را برای میانبر وارد کنید و گزینه Add to Home Screen را انتخاب نمایید.

۷- در صفحه بعدی از شما نام نمایش داده شده در صفحه اصلی آیفون خواسته می‌شود.

۸- روی آیکون کنار نام نیز ضربه بزنید و از منوی پاپ آپ باز شده، گزینه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

۹- با انتخاب گزینه Take Photo برنامه دوربین باز می‌شود و عکس گرفته شده به عنوان آیکون تعریف می‌گردد. گزینه Choose Photo گالری تصاویر شما را باز می‌کند و می‌توانید آیکون مورد نظرتان را انتخاب نمایید. با زدن گزینه Choose File نیز آیکون ذخیره شده در پوشه‌های برنامه Files را، می‌توانید انتخاب نمایید.

۱۰- بعد از انتخاب آیکون و نام مورد نظر، روی گزینه Add و سپس Done بزنید.

حالا اگر به صفحه اصلی خود برگردید، اپلیکیشن مورد نظرتان با آیکون و اسم تعریف شده را مشاهده می‌کنید. این کار را برای تمامی اپلیکیشن‌های مورد نظرتان انجام دهید. با انتخاب آیکون‌های مناسب و تصاویر پس زمینه هماهنگ، صفحه اصلی شما دگرگون خواهد شد.

نکات تغییر آیکون برنامه و بازی ها در آیفون

  • همانطور که از مراحل بالا متوجه شدید، این یک فرآیند نسبتا زمان گیر و دستی است و به طور یکپارچه انجام نمی‌شود
  • برای دسترسی به آیکون‌ها می‌توانید از وب سایت‌های گوناگون استفاده کنید. البته باید سعی کنید آیکون‌های انتخابی با یکدیگر هماهنگ باشند تا جلوه خوبی به سیستم عامل شما بدهند
  • شما آیکون اصلی اپلیکیشن را در صحفه اصلی خود قرار نمی‌دهید. فقط یک میانبر یا بوکمارک با عکس و متن دلخواه می‌سازید و تغییر آیکون شما به صفحه اصلی محدود می‌شود و به طور مثال در App Library و یا نوتیفیکیشن‌ها همان آیکون اصلی نمایش داده می‌گردد.
  • با ضربه زدن روی آیکون ساخته شده ابتدا برنامه Shortcuts یک لحظه باز می‌شود و سپس اپلیکیشن راه اندازی می‌گردد.

پیشنهاد می‌کنم بعد از ساخت میانبر دلخواه از اپلیکیشن مورد نظرتان، نسخه اصلی آن را از صفحه اصلی پاک کنید. برای این کار روی یک اپلیکیشن بزنید و انگشتتان را نگه دارید. از صفحه باز شده روی گزینه Remove  و سپس Move to App Library بزنید. با این کار اپلیکیشن اصلی دیگر در هوم اسکرین نمایش داده نمی‌شود و فقط میانبر ساخته شده شما با آیکون و اسم دلخواه حضور خواهد داشت.

مبتدی