مذاکره اپل با تامین کنندگان جدید برای مودم سفارشی ۵G آیفون ۲۰۲۳

اپل در حال انجام مذاکرات مقدماتی با کمپانی‌های جدید، جهت تامین سفارشات اولین تراشه مودم ۵G ساخت خود، برای آیفون است. بر اساس گزارش دیجی تایمز، شرکت Advanced Semiconductor Engineering (ASE) و Siliconware Precision Industries (SPIL) تامین کنندگان جدید اپل هستند.

کمپانی ASE با تولید تراشه‌ با حجم کم سر و کار دارد که معمولا برای کارهای توسعه و آزمایش قبل تولید انبوه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق گزارش، تامین کنندگان جدید احتمالا بسته بندی برخی از اولین تراشه‌های مودم ۵G اپل را به عهده دارند.

همچنین بخوانید:

گفته می‌شود اپل روی تولید تراشه‌های مودم ۵G و آی‌سی فرستنده و گیرنده RF کار می‌کند که در آیفون ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه، وابستگی خود به کوالکام را کاهش می‌دهد.

اپل به پیشبرد سفر طراحی تراشه‌های داخلی خود برای فرکانس رادیویی (RF)، از جمله تراشه مودم ۵G و آی‌سی‌های گیرنده و فرستنده RF، ادامه می‌دهد و قصد دارد از سال ۲۰۲۳ آن‌ها را در آیفون استفاده کند و در عین حال، دریافت چنین قطعه‌هایی را از کوالکام به شدت کاهش دهد.

تخمین زده می‌شود که اپل حداقل ۲۰۰ میلیون آیفون جدید را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کند و مطمئنا طبق خط مشی مدیریت زنجیره تامین منظم برای دستگاه‌های خود، نیاز به چندین شریک جهت رسیدگی به پردازش بکند تراشه‌های مودم ۵G و آیسی‌های فرستنده و گیرنده RF دارد.

در سال ۲۰۲۱ گفته شد که TSMC، شریک نام آشنای اپل، تولید کل تراشه‌های ۵G اپل را بر عهده دارد و سامسونگ در این زمینه دخیل نخواهد بود. سازنده آیفون در حال حاضر آزمایشات خود را طبق فناوری ۵ نانومتری پیش می‌برد با این حال برای تولید انبوه، از ۴ نانومتری استفاده خواهد شد. با ورود دو کمپانی ASE و SPIL به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد زنجیره تامین خود را برای مودم‌های ۵G متنوع نماید.

اپل با توسعه مودم خود به دنبال کاهش اتکا به کوالکام است و این آزادی را به آن‌ها می‌دهد که مودم را برای آیفون بهینه کنند. در سال ۲۰۱۹، این کمپانی یک توافق بلند مدت با کوالکام صورت داد تا مشکلات آن‌ها در دادگاه نیز به پایان برسد. این توافق منجر به خروج اینتل از تجارت مودم ۵G شد و در نهایت بخش ۵G اینتل توسط اپل خریداری گردید.

آیفون 2023آیفون 5Gکوالکام