توافق کوالکام و اپل، رقیب را کشت

همانطور که به اطلاع شما عزیزان رساندیم، نبرد اپل و کوالکام به پایان رسید. قطعا با توافق این دو انتظار می‌رفت که تغییراتی در دنیای تلفن‌های هوشمند رخ دهد اما نه فاجعه‌ای به این سرعت. با اعلام توافق کوالکام و اپل، کمپانی اینتل اعلام کرد که از بازی تلفن‌های همراه خارج خواهد شد.

یا حداقل اینتل گفته که از کسب و کارر مودم ۵G برای گوشی‌های هوشمند خارج خواهد شد. این کمپانی گفته که همچنان راهش را برای تولید مودم‌های ۴G ادامه می‌دهد اما برنامه‌های خود را برای عرضه مودم ۵G که در اوایل سال ۲۰۲۰ قرار به معرفی بود، لغو می‌کند. اینتل گفته که سرمایه گذاری برای ۵G را متوقف نمی‌کند و تولید مودم برای لپ تاپ و سایر تجهیزات اینترنتی مورد نیاز را ادامه می‌دهد.

این کمپانی در کنفرانس مطبوعاتی نامی از اپل یا کوالکام نبرد اما قطعا این زمان اعلام تصادفی نیست. قسمتی از توافق، تامین تراشه مودم انحصاری در ۶ سال آینده توسط کوالکام است. اینتل شاید می‌توانست با گوشی‌های اندرویدی ادامه دهد اما ظاهرا با از دست دادن اپل، سرمایه گذاری برای آن‌ها صرفه نداشته است.

در حقیقت تراشه‌های تولید اینتل برای تلفن‌های هوشمند عالی نبودند. قطعا کمپانی اینتل برای ورود موفق به عنوان یک بازیکن در عرصه موبایل باید راه درازی را طی کند، اما به هر حال یک رقیب برای کوالکام بود و شاید نبودش بتواند ضربه‌هایی را به این صنعت بزنید.

اینتلکوالکام