توافق اپل و کوالکام ؛ تمامی پیگیری‌های قضایی متوقف می‌شود

سرانجام کوالکام و اپل اختلافات بین خود را حل و فصل کردند. این دو کمپانی صاحب نام در یک بیانیه اعلام کردند که تمام دعاوی قضایی را به اتمام می‌رساندد و یک قرارداد شش ساله جدید که از همین ماه آغاز شده است را امضا کرده‌اند.

کوالکام و اپل امروز توافق کردند که تمام دعاوی حقوقی بین  دو شرکت را در سراسر جهان مختومه اعلام کنند. این شامل پرداخت اپل به کوالکام می‌شود. شرکت‌ها همچنین یک قرارداد مجوز شش ساله که از تاریخ ۱ آوریل به اجرا درآمده، شامل دو سال قابل تمدید، و تامین تراشه را به امضا رسانده‌اند.

این پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است، زیرا اپل و کوا‌لکام مدت طولانی است که با یکدیگر در حال جنگ‌های حقوقی در سراسر جهان بوده‌اند. کوالکام به دنبال ممنوعیت فروش آیفون بود و اپل نیز از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کرد و قصد تولید تراشه‌های ساخت خود را داشت.

موضوع اصلی اختلاف این دو کمپانی این است که اپل تمایل به پرداخت هزینه برای حق امتیاز و مودم را به طور همزمان نداشت. این دو کمپانی سه شنبه هفته‌ای که گذشت در سن دیگو یک دادگاه داشتند که انتظار می‌رفت ماه‎ها طول بکشد. اما حالا به نظر می‌رسد که همه چی به پایان رسیده است.

دادگاهکوالکام