اپل کسب و کار مودم تلفن هوشمند اینتل را با قیمت ۱ میلیارد دلار خرید

همانطور که شایعه شده بود، اپل تقریبا تمام تجارت مودم گوشی هوشمند اینتل را به دست آورد. اپل برای این معامله یک میلیارد دلار پرداخته است و ۲۲۰۰ کارمنداینتل به همراه تجهیزات و سایر موارد موارد موجود در این کسب و کار، به تصاحب غول دره سیلیکون درآمده‌اند.

این معامله بیش از ۱۷۰۰ حق اختراع اینتل مربوط به معماری و عملکرد مودم را در اختیار اپل قرار می‌دهد. ا‌ینتل فقط بخش گوشی‌های هوشمند کسب و کار خود را فروخته است و این کمپانی می‌تواند همچنان برای دستگاه‌های دیگر همانند کامیپوترها، وسایل نقلیه و …. مودم بسازد.

با انتقال بخش گوشی‌های هوشمند به اپل، اینتل می‌تواند تمرکز خود را روی ۵G در سایر بخش‌ها بگذارد. اپل و ا‌ینتل انتظار دارند که تا اواخر سال جاری میلادی و زمانی که تمامی اقدامات و تاییدات قانونی انجام شد، این انتقال نهایی گردد.

اینتل از سال ۲۰۱۶ و عرضه آیفون ۷ با اپل همکاری خود را در زمینه مودم آغاز کرد. پیش از آن، اپل مدت زمان زیادی مودم مورد نیازش را از کوالکام تامین می‌کرد که نهایتا با هم به مشکل خوردند. در حالی که اینتل توانست به زنجیره تامین اپل شاخ و برگ بدهد، اما عملکرد مودم آن در مقایسه با کوالکام خوب نبود. با عرضه آیفون ۲۰۱۸ اپل به طور کامل به اینتل روی آورد و با کوالکام قطع همکاری کرد.

در نهایت درست قبل از اینکه دادگاه در ایالات متحده آمریکا شروع به کار کند، اپل و کوالکام با یک توافق چند میلیارد دلاری مشکلات خود را حل کردند. از دلایلی که اپل با کوالکام سازش کرد می‌توان به عدم توانایی تامین مودم ۵G برای آیفون ۲۰۲۰ توسط ا‌ینتل نام برد. پس از حل و فصل مشکلات اپل و کوالکام، اینتل به طور رسمی اعلام کرد که از کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند خارج خواهد شد.

اینتلکوالکام