ایرپاد پرو در مقابل ایرپاد : مقایسه دو ایرپاد و تفاوت‌ها

همانطور که به اطلاعتان رساندیم، اپل از ایرپاد پرو با قابلیت حذف نویز، طراحی جدید و … رونمایی کرد. ایرپاد پرو همانطور که از قیمت و اسمش مشخص می‌باشد، کاربران سطح بالا را هدف گرفته است. اما تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد نسل دوم که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد چیست؟ ما در این مطلب به مقایسه این دو هندزفری بلوتوثی پرداخته‌ایم.

تفاوت‌های زیادی بین ایرپاد و ایرپاد پرو وجود دارد اما هر دو دارای هسته‌ای یکسان هستند و از تراشه H1 بهره می‌برند. همچنین عمر باتری هر دو دستگاه مشابه می‌باشد اما ایرپاد پرو دارای ویژگی‌های بیشتری است.

تفاوت ایرپاد و ایرپاد پرو

طراحی جدید و مقاوم در برابر آب

زبان طراحی کلی ایرپاد و ایرپاد پرو را یکسان می‌توان دانست اما نسخه پرو پیشرفت‌هایی چه داخلی و چه خارجی داشته و از نسل قبلی خود متمایز است. ایرپاد پرو دارای طراحی داخل گوش است و بهتر درون گوش قرار می‌گیرد. همچنین دارای سه سری سیلیکونی مختلف است که کاربران متناسب با سایز گوش خود، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از کاربران از جایگیری ایرپاد درون گوش خود راضی نیستند و ایرپاد پرو با تغییر طراحی و سری مختلف سعی در رفع این مشکل دارد.

با وجود سخت افزار و باتری درون دستگاه، هر گوشی ایرپاد پرو فقط ۵.۴ گرم وزن دارد و این رقم برای ایرپاد معمولی ۱.۴ گرم کمتر است.

همین طراحی درون گوشی ایرپاد پرو به کیفیت و افزایش حجم صدای دریافتی از سوی گوش کاربر کمک شایانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم ایرپاد پرو که آن را از ایرپاد متمایز می‌کند، گواهی IPX4 است که یعنی مقابل آب و عرق مقاوم است. ایرپاد هیچ گواهی IP ندارد و استفاده از آن هنگام بارش باران یا هنگام ورزش با عرق زیاد، امکان پذیر نبود.

یکی دیگر از ویژگی‌های ایرپاد پرو دریچه هوا است که به تساوی فشار کمک می‌کند و اپل می‌گوید این باعث می‌شود که کاربر حس نکند چیزی روی گوش دارد.

کیفیت صدای بهتر

با وجود محبوبیت ایرپاد، هیچگاه به خاطر کیفیت صدا ستایش نشد. بیشتر کاربران به خاطر راحتی در استفاده به سمت ایرپاد می‌رفتند و کسی در آن‌ها کیفیت صدا رو جستجو نمی‌کرد. با این حال اپل با ایرپاد پرو روی کیفیت صدا متمرکز شده است.

ایرباد بی‌سیم اپل از دریوارهای بلندگوی سفارشی با قابلیت تنظیم برای باس قدرتمند بهره می‌برد. این سیستم با یک آمپلی فایر با برد پویا تکمیل می‌شود که صدای شفاف و بلند را تولید کرده و با تراشه H1 برای کنترل صدا کار می‌کنند.

همه این ویژگی‌ها توسط تراشه H1 اپل با ده هسته کنترل می‌شوند. جدای از ویژگی هی سیری، این تراشه تاخیر اندک، کیفیت صدای بهتر و … را به ارمغان می‌آورد.

تراشه H1 در ایرپاد نیز استفاده شده و اپل از آن برای هی سیری، عمر باتری بیشتر و تاخیر کمتر بهره می‌برد.

حذف نویز فعال

ایرپاد پرو فقط کیفیت صدای بهتری را نسبت به ایرپاد ارائه نمی‌دهد، بلکه دارای ویژگی حذف نویز است که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند. اپل بدون اینکه وارد جزئیات شود گفته که ویژگی حذف نویز ایرپاد پرو با سرعت تقریبی ۲۰۰ بار در ثانیه کار می‌کند. این نشان می‌دهد که اپل چقدر ویژگی حذف نویز را جدی گرفته است.

اپل برای اینکه از صدای محیط اطراف خود هم با خبر باشید، یک ویژگی به نام شفافیت را قرار داده که باعث می‌شود شما صدای محیط را هم بشنوید.

سنسور

در ایرپاد با استفاده از جسچرهای مختلف می‌توانید پاسخ/ قطع تماس، آهنگ قبلی/بعدی و … را انجام دهید. ایرپاد پرو دارای یک سنسور نیرو در پایین است که برای انجام این کارها از آن می‌توان استفاده کرد. شما وقتی یکبار سنسور را فشار دهید به تماس پاسخ داده می‌شود یا قطع می‌گردد، همچنین برای پخش یا توقف موسیقی استفاده می‌گردد. اگر دو بار آن را فشار دهید به آهنگ بعدی می‌رود و اگر سه بار فشارش دهید آهنگ قبلی پخش می‌شود. همچنین در صورتی که آن را نگه دارید حالت حذف نویز یا شفافیت، فعال می‌شود.

عمر باتری

از نظر عمر باتری ایرپاد و ایرپاد پرو تقریبا عملکردی مشابه دارند. هر دو دستگاه تقریبا ۵ ساعت برای گوش دادن دوام دارند. با این حال اگر در ایرپاد پرو حالت حذف نویز فعال شود، عمر باتری به ۴.۵ ساعت می‌رسد و زمان مکالمه حدودا ۳.۵ ساعت است.

هر دو هندزفری با کیس شارژ خود تا ۲۴ ساعت دوام دارند. ایرپاد معمولی زمانی که ۱۵ دقیقه با کیسش شارژ شود حدود ۳ ساعت عمر باتریش افزایش می‌یابد و ایرپاد پرو پس از ۵ دقیقه شارژ، یک ساعت زمان به عمر باتریش اضافه می‌شود.

نسل سوم ایرپاد با قاب شارژ بی‌سیم عرضه می‌شود و شما می‌توانید آن را با تمامی شارژهای بی‌سیمی که دارای استاندارد Qi هستند، شارژ کنید. ایرپاد معمولی هم این نوع قاب را دارد اما برای خرید آن باید ۱۹۹ دلار هزینه کنید در حالی که نسخه بدون قاب شارژ بی‌سیم، ۱۵۹ دلار هزینه دارد.

اگر در حال حاضر قصد خرید ایرپاد با قاب شارژ بی‌سیم را دارید، به شدت پیشنهاد می‌کنم دست نگه دارید و بودجه خود را برای خرید ایرپاد پرو افزایش دهید.

قیمت

شاید قیمت را بتوان دلیل کنجکاوی افراد در مورد تفاوت‌های ایرپاد و ایرپاد پرو دانست.

ایرپاد معمولی با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش می‌رسد مدل آن با قاب شارژ بی‌سیم ۱۹۹ دلار است. ایرپاد پرو با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می‌شود که ۹۰ دلار از نسخه معمولی و ۵۰ دلار از نسخه با قاب شارژ بی‌سیم ایرپاد معمولی گران‌تر است. اما شما در عوض طراحی درون گوشی، مقاومت در برابر آب و عرق و همچنین ویژگی حذف نویز فعال را خواهید داشت. این ویژگی‌ها تاثیر گسترده‌ای روی تجربه کاربر در هنگام استفاده از ایرپاد دارند.

ما هدفون‌های بلوتوثی را با همین قیمت در بازار داریم که ویژگی‌های مشابه ایرپاد پرو دارند. با این حال هیچکدام به هماهنگی ایرپاد با آیفون نیستند. اگر شما فردی هستید که به دنبال بهترین ایرباد بی‌سیم برای آیفون خود هستید، ایرپاد پرو یک گزینه ایده آل است. اما اگر محدودیت بودجه دارید و کیفیت صدا چندان برایتان مهم نیست، به سمت ایرپاد معمولی بروید.

همچنین بخوانید:

H1ایرپادایرپاد 2019ایرپاد پرو