بررسی ایرپاد ۲ با قاب شارژ بی‌سیم

در دنیا دو دسته آدم وجود دارند، کسانی که از ایرپاد به راحتی استفاده می‌کنند و کسانی که ایرپاد در گوش آن‌ها به خوبی نمی‌ماند. اگر جز دسته اول هستید احتمالا بخواهید این مطلب را در مورد ایرپاد ۲ که چندی است به بازار کشورمان نیز رسیده، مطالعه کنید. ما در زمان عرضه این دستگاه به معرفی آن پرداختیم اما حالا که تجربه کار با آن را داشته‌ایم نگاهی نزدیک‌تر و کامل‌تر به این ایرباد بی‌سیم داشته‌ایم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

طراحی

اپل دوست ندارد این محصول نامش ایرپاد ۲ باشد و آن را در فروشگاه، سایت و تبلیغاتش فقط ایرپاد می‌نامد. گاها نیز ایرپاد با قاب بی‌سیم به آن گفته می‌شود که منطقی است چون گوشی‌ها تغییر آنچنانی نداشتند.

قاب دستگاه همانند قبل است؛ سفید، کوچک و دوست داشتنی! فقط این بار نشانگر LED دستگاه دیگر زیر درب قاب نیست و جلوی آن تعبیه شده است که حرکت درستی می‌باشد چون واقعا قرار دادن آن درون قاب برای کاربر خوشایند نبود. این تغییر، از نظر تئوری، باید پیگیری پروسه شارژ را راحت‌تر کند اما در واقع اینطور نیست چون این چراغ بعد از چند دقیقه خاموش می‌شود و برای روشن کردن آن باید درب قاب را باز کنید. همانطور که می‌دانید و در ترفندها نیز اشاره شد، رنگ این چراغ بیانگر وضعیت ایرپاد و شارژ آن می‌باشد.

البته این فلسفه می‌تواند هم درست باشد هم غلط؛ چون از طرفی پیگیری وضعیت شارژ راحت‌تر می‌شود اما روشن بودن چراغ LED به طور مداوم، جدای از تاثیری کوچکی که بر روی شارژ می‌گذارد، می‌تواند در شب برای برخی خوشایند نباشد.

جدای از این مسائل، ابعاد و طراحی ایرپاد ۲ دقیقا همانند نسل قبلی است. پلاستیک سفید براق آن و جنس بدنه حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. اگر سایز گوشی نسل قبلی برای شما مناسب بود پس با این نسل نیز مشکلی نخواهید داشت، ولی اگر نسل قبلی برای شما مناسب نبوده پس تهیه این نسل نیز چیزی را تغییر نمی‌دهد.

AirPods، همانند ایرباد سیمی اپل، طراحی خاصی را دارند و همانند بسیاری از هدفون‌ها نیازی نیست تا آن‌ها را درون کانال گوش خود هدایت کنید. این رویکرد طراحی بسیار خوشایند است، چون هنگام استفاده طولانی از آن‌ها اذیت نمی‌شوید و آن‌ها به خوبی (برای اغلب افراد) در گوش فیت می‌شوند.

کیفیت صدا

طراحی ایرپاد نسل اول بسیار عالی و آینده نگرانه بود و اپل در ایرپاد ۲ آن را تغییر نداد. در حالی که انتظار می‌رفت کیفیت صدا با توجه به کیفیت رقبا بهبود یابد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است. در حالی که نسل به نسل کیفیت صدا در محصولات دیگر همانند آیفون و مک بهبود می‌یابد، اما اپل چنین کاری را برای ایرپاد ۲ نکرده است.

بنابراین کیفیت صدا دقیقا همانند نسل قبل است اما این چیز خوبی است؟

در یک کلمه: خیر. در حالی که ایرپاد به طور کلی عملکرد خوبی دارد اما آن‌ها بهترین نیستند. صداهای پایین نادیده گرفته می‌شوند و صداهای بالا بیش از حد شنیده می‌شوند. البته این جمله نمی‌تواند یک جمع بندی کامل از صدای ایرپاد باشد. اگر به صداها با اکولایزر تنظیم شده با دقت گوش دهید می‌توایند صداها را بشنوید. اما به طور کلی فرکانس بالا بیش از اندازه غالب است.

اتصال

ایرپاد ۲ دارای یک تراشه جدید است که ارتباط بی‌سیم و سایر ویژگی‌های هوشمند دستگاه را مدیریت می‌کند. ایرپاد نسل اول از تراشه W1 بهره می‌برد و نسل دوم ایرپاد از تراشه H1 استفاده می‌کند که در مطلبی به طور کامل به آن پرداختیم.

مهمترین ویژگی این تراشه پشتیبانی از قابلیت هی سیری است. دیگر نیازی نیست که از جسچرهای نسبتا سخت دوبار روی گوشی زدن، استفاده کنید و با گفتن عبارت هی سیری می‌توانید دستیار صوتی هوشمند اپل را فراخوانید. اگر از سیری استفاده می‌کنید این ویژگی برای شما لذت بخش خواهد بود.

با نسل جدید تاخیر صدا نیز کمتر شده است. با هدفون‌های بی‌سیم معمولا این مشکل وجود دارد که پخش صدا کمی با تاخیر صورت می‌گیرد، این مسئله به خصوص زمانی که در حال بازی یا مشاهده فیلم هستید حس می‌شود. با وجود اینکه نسل اول ایرپاد در این زمینه بد عمل نمی‌کرد، اما نسل جدید بهتر شده است. این مسئله را با انجام یک تست کوچک با دو نسل ایرپاد می‌توان متوجه شد.

با H1 زمان سوییچ بین دستگاه نیز کاهش یافته است. شما می‌توانید ایرپاد را با چند دستگاه جفت سازی کنید و در صورتی که بین دستگاه منبع قصد سوییچ داشته باشید این کار سریعتر انجام می‌شود. کافی است که ایرپاد را از دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه صدای آن از ایرپاد پخش شود. اپل گفته بود که این زمان تقریبا نصف شده است اما در تست ما کاهش در حدود ۳۰ درصد بود که  پیشرفت خوبی است اما هنوز هم راه برای آنی شدن این تغییر وجود دارد.

عمر باتری و شارژ بی‌سیم

برای عمر باتری اخبار خوب و بدی وجود دارد.

خبر خوب این است که اپل عمر باتری را برای مکالمه افزایش داده است. عمر باتری در هنگام تماس در حدود ۵۰ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش داشته است.

خبر بد اینجاست که هنگام گوش دادن به موسیقی عمر باتری با نسل قبلی تفاوتی ندارد. اما با این حال با توجه به سایز کوچک ایرپاد عمر باتری این دستگاه خوب است و پیشرفت نکردن از این نظر نمی‌تواند یک نکته کاملا منفی به حساب بیاید.

اما حالا می‌رسیم به یک تغییر بزرگ دیگر؛ قاب شارژ بی‌سیم!

در بخش طراحی به ظاهر این قاب پرداختیم، همان قبلی فقط چراغ LED به جلوی قاب منتقل شده است. اما چگونه کار می‌کند؟ همانند سایر دستگاه‌ها با شارژ بی‌سیم کافی است که آن را روی یک شارژر بی‌سیم قرار دهید تا قاب شارژ شود و در هنگام نیاز ایرپاد را شارژ کند. شاید یک تغییر انقلابی نباشد چون ما مدت‌ها است با شارژرهای بی‌سیم سر و کار داریم اما اگر یک شارژر بی‌سیم در محل کار یا منزل دارید این قابلیت کار شما را راحت‌تر می‌کند.

احتمال دارد که موفق به شارژ این دستگاه با شارژر بی‌سیم خود نشده باشید. این مسئله به این خاطر است که قاب کوچک است و طبیعتا کویل داخل آن نیز بزرگ نیست و نمی‌تواند در موقعیتی قرار گیرد که شارژ را دریافت کند. برای رفع این مشکل باید قاب خود را در مرکز شارژ بی‌سیم قرار دهید تا به درستی شارژ شود. باید در نظر داشته باشید که شارژ بی‌سیم کندتر از شارژ با کابل لایتینگ عمل می‌کند و اگر زمان برای شما مهم است باید از کابل لایتینگ بهره ببرید.

نتیجه گیری

قیمت نسل جدید ایرپاد تغییری نکرده است و با همان قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس است. افزایش قیمت در کشورما همانطور که می‌دانید تحت تاثیر قیمت دلار است و اپل نسبت به نسل قبلی هیچ افزایش قیمتی نداشته است. شما با پرداخت همان هزینه قبلی یک ایرپاد با تراشه H1 دریافت می‌کنید که به مزایای آن نیز پرداختیم. اما این مدل دارای قاب شارژ بی‌سیم نیست. اگر می‌خواهید که قاب با قابلیت شارژ بی‌سیم داشته باشید باید ۱۹۹ دلار پرداخت کنید.

این قاب‌های بی‌سیم به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسند که قیمت آن‌ها ۷۹ دلار است. اگر از ایرپاد فعلی خود راضی هستید می‌توانید قاب آن را به تنهایی تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که باتری ایرپاد شما نسبت به استفاده‌ای که از آن داشته‌اید تحلیل می‌رود. اگر شما نیز از باتری ایرپاد فعلی خود راضی نیست خرید نسل جدید ایرپاد در بلند مدت مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

ایرپاد ۲ فناوری عالی دارد درست همانند نسل اول خود. اگر اپل کیفیت صدا را در این هدفون افزایش می‌داد ما بیش از پیش عاشق این دستگاه می‌شدیم که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. با این حال پیشرفت‌های صورت گرفته برای سرعت و ویژگی‌های بی‌سیم بسیار عالی و کاربر پسند هستند. عمر باتری پیشرفت قابل توجهی نداشته است اما در کلاس خود همچنان بهترین است و ما نمی‌توانیم ایرادی از اپل بگیریم.

اگر نسل اول ایرپاد را دارید و باتری آن به مشکل نخورده است، خریدایرپاد ۲ پیشنهاد نمی‌شود چون تغییرات به قدری نبوده که ارزش خرید مجدد داشته باشد. اما اگر عمر باتری ایرپاد فعلی تحلیل رفته و یا تازه می‌خواهید این سبک محصول را خریداری کنید ایرپاد ۲ یک گزینه فوق‌العاده است.

۹۳%
فوق‌العاده

ایرپاد ۲ با قاب شارژ بی‌سیم

  • طراحی
  • قیمت
  • امکانات
  • باتری
AirPodsAirPods 2ایرپادایرپاد 2