آیا ایرپاد پرو ۲ ضد آب است؟

ایرپاد پرو ۲ گران‌ترین ایرباد اپل است و هدف آن‌ها بهترین ارائه ساکنین کوپرتینو در این دسته محصول می‌باشد. ایرپاد پرو ۲ مجهز به صدای فضایی، حذف نویز فعال پیشرفته و ویژگی‌های مفید دیگر است. اما سوالی که بسیاری از کاربران می‌پرسند این است که: آیا ایرپاد پرو ۲ ضد آب می‌باشد و در برابر آب و مایعات مقاوم است؟

تقریبا همه گوشی‌های هوشمند امروزی در برابر آب تا حدی مقاوم هستند اما آیا این امر در مورد ایرپاد پرو ۲ نیز صدق می‌کند؟ همه بله و هم خیر!

ایرپاد پرو ۲ اپل دارای گواهی IPX4 است و این یعنی می‌تواند در برابر مایعات مقاومت کند اما به معنی کلمه ضد آب نیست. اکثر هدفون‌های موجود در بازار نیز همین گواهی IPX4 را دارند.

IPX4 به چه معناست؟

برای اینکه بفهمیم ایرپاد پرو ۲ تا چه حد در برابر آب مقاوم است باید معنای گواهی و رتبه بندی IPX4 را تشریح کنیم. واژه IP مخفف کلمه انگلیسی Ingress Protection به معنای حفاظت از ورود است و میزان غیر قابل نفوذ بودن دستگاه توسط مایعات و ذرات کوچک را مشخص می‌کند. همچنین بخوانید: چرا در اولین نسل آیفون امکان کپی، کات و پیست نبود ؟

معمولا IP با دو عدد همراه می‌شود که نشان دهنده رتبه بندی میزان مقاومت است. رقم اول به مقاومت در برابر ذرات کوچک اشاره دارد و رقم دوم برای مقاومت در برابر مایعات است. اگر در رتبه بندی به جای عدد، حرف X گذاشته شود یعنی دستگاه مذکور برای این نوع نفوذ پذیری آزمایش نشده است.

بنابراین ایرپاد پرو ۲ با گواهی IPX4 امتیاز ۴ را برای محافظت در برابر مایعات دریافت کرده و این یعنی در برابر پاشیده شدن آب مقاوم می‌باشد و میزان مقاومت آن برای ذرات ریز مانند گرد و غبار بررسی نشده است.

آیا ایرپاد پرو ۲ ضد آب است؟

به بیان ساده خیر. آن‌ها در برابر پاشیده شدن آب و عرق کردن مقاوم می‌باشند. این یعنی اگر در فضای باز و بارندگی‌های گاه و بی‌گاه از آن استفاده کنید مقاومت می‌کند اما قوطه‌ور شدن در آب و استفاده هنگام شنا آن‌ها را از بین خواهد برد.

ایرپادایرپاد پروایرپاد پرو 2ایرپاد پرو 2022