iOS 12.1.3 – iOS 12.2 جیلبریک شد

محقق امنیتی Liang Chen، از KeenLabs توانسته iOS 12.1.3 -iOS 12.2 را جیلبریک کند. این جیلبریک دمو در کنفرانس Infiltrate 2019 نمایش داده شده است و برخلاف دموهایی که ما معمولا می‌بینیم این یک جیلبریک کامل بود و برای اثبات سیدیا بر روی آیفون XS مکس اجرا شد که ویدیو آن در بالا قابل مشاهده است.

اما این خبر نباید شما را به جیلبریک زودهنگام این نسخه‌ها امیدوار کند. چون آقای چن قصد عرضه این جیلبریک را به صورت عمومی ندارد. ولی احتمالا این جیلبریک را به یک کمپانی دیگر می‌فروشد یا به اپل می‌دهد تا پاداش از کوپرتینویی‌ها دریافت کند. KeenLabs در گذشته نیز چندین اکسپلویت از iOS 12 نمایش داده است که می‌توان برای جیلبریک استفاده کرد.

با توجه به فشار و استرسی که معمولا به یک توسعه دهنده برای عرضه جیلبریک وارد می‌شود شاید این کار هوشمندانه‌ای باشد. به هر حال این نشان می‌دهد که iOS 12.1.3 – iOS 12.2 قابل جیلبریک هستند و ممکن است تیم دیگری بر روی آن کار کند و به صورت عمومی عرضه نماید.

در حال حاضر iOS 12 – iOS 12.2.2 با دو ابزار Chimera یا Unc0ver قابل جیلبریک هستند. با توجه به اینکه اپل امکان دانگرید به این نسخه‌ها را بسته است، کاربرانی که دستگاه خود را به iOS 12.1.3 و بالاتر آپدیت کرده‌اند باید منتظر باشند تا شاید امکان جیلبریک برای آن‌ها نیز فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.