موتور تپتیک آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو از عناصر خاکی کمیاب بازیافتی ساخته شده است

اپل از عنصرهای خاکی کمیاب بازیافت شده برای ساخت موتور تپتیک آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس استفاده می‌کند. این کمپانی همچنین از آلومینوم بازیافتی درون آیفون ۱۱ نیزاستفاده نموده است.

اپل در حال حاضر از مواد معدنی بازیافت شده از آیفون‌های قدیمی استفاده نمی‌کند. در عوض آن‌ها را از یک تامین کننده خارجی دریافت می‌نماید.

اپل همواره روی یک شرکت سازگار با محیط زیست بودن تمرکز داشته است و سعی کرده تا جایی که می‌تواند رد کربن خود را کاهش دهد. آخرین اعلامیه این شرکت نیز بیانگر این موضوع می‌‎باشد.

این حرکت اپل در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین در حال افزایش است. چین دارای بزرگترین منابع مواد معدنی خام است و در سال ۲۰۱۷ طبق آمار، ۸۱ درصد از منابع خاکی کمیاب زمین از سوی این کشور تولید گردیده است. با تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، چینی‌ها می‌توانند عرضه این مواد را به آمریکا محدود نمایند.

لیزا جکسون، معاون ارشد اپل در زمینه محیط زیست، سیاست‌ها و ابتکارات اجتماعی گفته که: استفاده اپل از عناصر خاکی کمیاب بازیافتی ارتباطی به تنش‌های تجاری ندارد اما می‌تواند به داشتن یک منبع با ثبات کمک کند.

وی در ادامه به رویتیرز گفته که، این یک اتفاق خوشحال کننده و مفید برای کره زمین می‌باشد، از سوی دیگر برای تجارت هم سودآور است. یکی از مواردی که ما در کمپانی در مورد آن بسیار گفتگو می‌کنیم این است که تصمیم چقدر به مقاومت بیشتر زنجیره تامین ما کمک خواهد کرد.

اپل در حال حاضر از رباتی به نام دیزی استفاده می‌کند که برای جداسازی و بازیافت قطعات آیفون‌های قدیمی است. همچنین از بدنه مک بوک‌های قدیمی برای مدل‌های جدید مک بوک ایر استفاده می‌کند. این مک بوک‌های قدیمی از طریق برنامه‌های تعویض اپل به دست کمپانی رسیده‌اند.

منبع رویترز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.