اتصال کیبورد مکینتاش ساخته شده در ۳۵ سال پیش به آیفون X با iOS 13!

اپل در iOS 13 امکان استفاده از کیبورد و موس را فراهم کرد. یک یوتیوبر کیبورد اولین نسخه مکینتاش را به آیفون متصل کرده و این کیبورد که متعلق به سال ۱۹۸۴ میلادی است، به خوبی با آیفون X کار می‌کند!

در این فیلم نحوه اتصال کیبورد به آیفون توضیح داده می‌شود. برای این کار نیاز به تجهیزات خاصی نیست و فقط مبدل کانکتورهای قدیمی به USB استفاده می‌شود و کیبورد و موس ۳۵ سال پیش اپل به خوبی با آخرین نسل سیستم عامل iOS کار می‌کنند. نکته جالبی که در ویدیو نیز به آن اشاره می‌شود، اندازه مشابه کیبورد قدیمی اپل با نسل جدید آن است.

تمام کاری که این فرد می‌کند اتصال مبدل به کانکتور RJ11 کیبورد است و آن را به یک هاب متصل می‌نماید. آن هاب نیز با استفاده از کابل لایتینگ، به آیفون متصل می‌شود. البته نیاز است که از تنظیمات و منوی Accessibility گزینه مربوطه را فعل نمایید.

موس اولین نسل مکینتاش نیز دارای کانکتور DE9 است که آن نیز با یک مبدل به هاب متصل می‌گردد. همانطور که می‌توانید در ویدیو مشاهده کنید، موس و کیبورد به خوبی با آیفون X کار می‌کنند. بسیار جالب است که لوازم جانبی ساخته شده در بیش از سه دهه پیش به خوبی می‌توانند با آیفون‌های روز ارتباط برقرار کنند.

iOS 13آیفونآیفون Xمکینتاش