اطلاعات شما فروخته می‌شود ؛ تبلیغ جالب اپل برای حریم خصوصی

اپل از هیچ فرصتی برای تکرار این مسئله که آیفون محصولی متمرکز بر حریم خصوصی است، دریغ نمی‌کند. آخرین آگهی تبلیغاتی این شرکت که در یوتیوب آپلود شده، مجددا به این موضوع پرداخته و ویژگی‌های شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها و محافظت از حریم خصوصی ایمیل را برجسته می‌نماید.

در این آگهی نشان داده می‌شود که چگونه ویژگی‌های آیفون اپل طراحی شده‌اند تا کاربران از نحوه و زمان جمع آوری اطلاعات خود اطلاع داشته باشند و آن را کنترل نمایند. این ویدیو زن جوانی به نام الی را نشان می‌دهد که اطلاعات شخصی وی به بالاترین قیمت پیشنهادی به حراج گذاشته شده است. مواردی که از وی به فروش می‌رسند عبارتند از ایمیل‌ها، داده‌های موقعیت مکانی، مخاطبین، تاریخچه مرور وب، سابقه خرید و … . سپس این تبلیغ الی را در حال استفاده از ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها (ATT) و حافظت از حریم خصوصی ایمیل نشان می‌دهد. با این کار خریداران و فروشنده اطلاعات ناپدید می‌شوند. همچنین ببینید: نگاهی به بهترین تبلیغ های تاریخ آیفون .

ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها یا ATT کاربران را قادر می‌سازد تا از تبلیغات هدفمند در اپلیکیشن‌ها انصراف دهند. این ویژگی از iOS 14.5 و iPadOS 14.5 عرضه شد و کسب و کارهای تبلیغات محور مانند شبکه اجتماعی فیسبوک به شدت با آن مخالف کردند. قابلیت ATT ثبت فعالیت و ردیابی شما توسط اپلیکیشن و وبسایت‌ها را محدود می‌کند. این ردیابی معمولا با هدف نمایش تبلیغات مناسب با مخاطب صورت می‌گیرد.

قابلیت حفاظت از حریم خصوصی ایمیل نیز به محرمانه ماندن فعالیت شما در برنامه Mail آیفون کمک می‌کند. این گزینه وقتی فعال باشد آدرس آیپی شما و وضعیت باز کردن ایمیل را از ردیاب‌های فرستنده ایمیل مخفی نگه می‌دارد. این قابلیت با iOS 15، iPadOS 15 و macOS Monterey معرفی شد.

آخرین تبلیغ اپل با محوریت حریم خصوصی را می‌توان تلاش اپل برای ایستادگی در برابر اقدامات نظارتی روی کمپانی دانست. می‌توانید این ویدیو را در بالا مشاهده کنید. اگر ساکن ایالات متحده آمریکا هستید، کمپین‌های بیلبوردی نیز با عبارت «حریم خصوصی اجرا خواهد شد، این آیفون است» را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

تبلیغاتحریم خصوصی