کپی شیائومی از اپل و تهدید کسانی که این مسئله را تایید کنند!

شیائومی یکی از بزرگترین سازندگان گوشی هوشمند در آسیا و اروپا محسوب می‌شود. این کمپانی برای ارائه قیمت‌های رقابتی و پایین نسبت به رقبا، شناخته می‌شود و همین مسئله باعث پیشرفتش شده اما یک عادت بسیار بد نیز دارد، کپی برداری از ایده سایر شرکت‌ها!

شیائومی به تازگی ار سری CC خود پرده برداری کرده و CC9 اولین مدل این سری است. این دستگاه دارای یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است و قابلیتی به نام میموجی (Mimoji) دارد! اشتباه نکنید قابلیتی که اپل معرفی کرده مموجی (Memoji) است و این کمپانی چینی لطف کرده که یک حرف را تعییر داده است.

کپی برداری به ایده و نام محدود نمی‌شود و این کمپانی چینی از طرح‌های اپل نیز کپی کرده، فقط کافی است دو تصویری که برای مموجی و میموجی قرار داده شده را با هم مقایسه کنید.

اما این جریان یک پایان جالب‌تر نیز دارد! شیائومی در یک بیانیه رسمی برای مطبوعات کپی برداری از اپل را تکذیب کرده و گفته که اگر کسی چنین چیزی را مطرح کند واکنش قانونی خواهد داشت!!! در این بیانیه ذکر شده که اگر کسی بتواند کپی برداری شیائومی از اپل را ثابت کند این کمپانی به طور رسمی عذرخواهی می‌کند و اقداماتی را علیه بخش مربوطه انجام می‌دهد اما اگر نتواند ادعای خود را ثابت کند، کمپانی شیائومی به طور حقوقی پیگیر این ادعا خواهد شد.

سال گذشته نیز شیائومی در پرچمدار خود شخصیت‌های انیموجی اپل را کپی کرد که البته بسیار سطح پایین‌تر از آنچه که ما در iOS شاهد هستیم. از دیگر کپی برداری‌های این کمپانی چینی از اپل می‌توان به طرح ایرپاد کوپرتینویی‌ها اشاره کرد که در ادامه تصویر آن مشخص است.

شیائومیمموجی