مقایسه عمر باتری گلکسی S22 Ultra با آیفون ۱۳ پرو مکس و سایر رقبا

آیفون ۱۳ پرو مکس اپل از نظر عمر باتری فوق‌العاده عمل می‌کند. از سوی دیگر سامسونگ ادعا می‌کند که با بهینه سازی‌های انجام شده، بیشترین عمر باتری را در آخرین پرچمدار خود یعنی گلکسی S22 Ultra ارائه می‌دهد. در اینجا یک تست تخلیه باتری صورت گرفته که آیفون ۱۳ پرو مکس را در مقابل گلکسی S22 Ultra قرار می‌دهد.

آیفون ۱۳ پرو مکس دارای باتری ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعتی است که کوچکتر از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری گلکسی S22 Ultra می‌باشد. همچنین نرخ تازه سازی صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا تا ۱ هرتز کاهش می‌یابد که در این زمینه نیز بهتر از آیفون است. اما در دنیای واقعی سخت افزار و نرم افزار این دو دستگاه چگونه باتری را ارائه می‌دهند؟ Arun Maini که یک یوتیوبر در حوزه تکنولوژی است به تازگی بررسی باتری این دو دستگاه را انجام داده است.

البته فقط گلکسی و آیفون در این تست حضور ندارند. این بررسی با حضور دستگاه‌های تازه آیفون ۱۳ پرو مکس، گلکسی S22 اولترا (با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰)، گلکسی S21 اولترا، گوگل پیکسل ۶ پرو و شیائومی ۱۲ پرو صورت گرفته است. استفاده از گوشی‌های هوشمند نو، احتمال تخریب باتری در اثر استفاده را از بین می‌برد. حالت تاریک تمام گوشی‌ها غیر فعال شده، سیم کارت خارج گردیده و یک پس زمینه روشن تنظیم شده است. این تست تا اتمام کامل باتری گوشی‌ها ادامه دارد. در این آزمایش مرور وب، بررسی اینستاگرام، پخش ویدیو و کارهای مختلف مانند ضبط ویدیو ۴k، ویرایش و انکود ویدیو و همچنین بازی صورت گرفته است.

آیفون ۱۳ پرو مکس در همان مراحل اولیه آزمایش پیشتاز شد و این برتری را حفظ کرد. جالب اینجاست که باتری آخرین نسل گلکسی از گلکسی S21 اولترا سریعتر تخلیه شد، با وجود اینکه ظرفیت باتری یکسانی دارند و سامسونگ ادعا کرده کارهایی برای مصرف بهینه باتری انجام داده است. احتمالا حضور یک گلکسی S22 Ultra با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل اول می‌توانست نتیجه بهتری را ارائه دهد. آیفون ۱۳ پرو مکس با داشتن کوچکترین باتری در این جمع، پیشتاز این آزمایش بود.

زمانی که باتری آیفون ۱۳ پرو مکس به ۵۵ درصد می‌رسید و همچنان پیشتاز بود، پیکسل ۶ پرو با ۲۷ درصد باتری بدترین عملکرد را داشت. گوشی گوگل و شیائومی ۱۲ پرو اولین بازنده‌های آزمایش بودند، در صورتی که آیفون هنوز ۳۰ درصد شارژ داشت. این بررسی رتبه بندی زیر را از نظر عمر باتری ارائه داد:

  1. آیفون ۱۳ پرو مکس [۱۰ ساعت و ۲۷ دقیقه]
  2. گلکسی S21 اولترا [۸ ساعت و ۱۵ دقیقه]
  3. گلکسی S22 اولترا [۸ ساعت و ۸ دقیقه]
  4. شیائومی ۱۲ پرو [۷ ساعت و ۳۴ دقیقه]
  5. گوگل پیکسل ۶ پرو [۷ ساعت و ۶ دقیقه]

واضح است که آیفون ۱۳ پرو مکس بار دیگر عملکرد فوق العاده خود را در زمینه باتری به نمایش گذاشت. لازم به ذکر است که تمامی گوشی‌های حاضر در این بررسی برای استفاده کاربران معمولی عمر باتری مناسبی را ارائه می‌دهند و در مقام مقایسه، یکی نسبت به دیگر ضعیف محسوب می‌شود. حتی عمر باتری ۵ ساعته نیز برای یک روز کار کاربر معمولی کفایت می‌کند، پس گوگل پیکسل ۶ پرو نیز عمر باتری کافی دارد.

بار دیگر اپل ثابت کرد که عمر باتری و عملکرد دستگاه‌هایش صرف نظر از آنچه که در برگه مشخصات به نظر می‌رسد، بهتر از گوشی‌های اندرویدی است. ظاهرا سامسونگ نتوانسته آنطور که ادعا می‌کرد عمر باتری را در نسل جدید گوشی خود بهتر کند و با ارفاق مانند نسل قبلی است.

این عملکرد دور از انتظار گلکسی S22 اولترا می‌تواند چند دلیل داشته باشد. حضور قلم S در گلکسی می‌تواند باتری را به صورت غیر فعال مصرف کند. همچنین ممکن است تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ برای عملکرد بالا و پایدار کارآمد نباشد. این تراشه شاید با مشکلات حرارتی روبرو باشد و باعث تخلیه سریع‌تر باتری گردد. از سوی دیگر باگ‌های نرم افزاری می‌توانند باعث تخلیه سریع‌تر باتری شوند.

آیفون 13 پرو مکسشیائومیگلکسیگوگل