اولین گوشی اندرویدی دنیا با پورت لایتنینگ اپل

مهندس رباتیکی که چندی به خاطر قرار دادن پورت USB-C در آیفون به شهرت رسید، دوباره خبر ساز شده است. کن پیلونل اکنون کانکتور اختصاص لایتنینگ اپل را درون گوشی اندرویدی قرار داده است.

این فرد چنین ماه پیش توانسته بود با موفقیت پورت لایتنینگ آیفون X را با یک پورت USB-C تعویض کند و تحسین بسیاری را در جامعه اپل به دست آورد. پروژه او نشان داد که تغییر لایتنینگ به USB-C برای اپل بسیار ساده است. این گوشی اصلاح شده امکان شارژ و انتقال اطلاعات را با پورت USB-C نیز داشت و در مزایده برای فروش قرار گرفت.

قطعا یک گوشی اندرویدی با پورت لایتنینگ به اندازه آیفون USB-C جذابیت ندارد، با این حال پیلونل می‌گوید این یک پروژه سرگرم کننده و در عین حال پیچیده بود.

این مهندس رباتیک از یک گلکسی A51 سامسونگ استفاده کرده تا اولین گوشی اندرویدی با پورت لایتنینگ را داشته باشد. وی در مصاحبه‌ای که در این باره داشته گفت: بزرگترین چالش این بود که همه چیز با هم کار کند.

کابل‌های لایتنینگی که اپل می‌فروشد فقط دستگاه‌های اپل را شارژ می‌کنند. بنابراین مجبور شدم راهی پیدا کنم تا کابل را فریب دهم که فکر کند به دستگاه اپل وصل شده است. و همه چیز باید درون گوشی جا شود که خود چالش دیگری بود.

به دو دلیل می‌توان بگویم که این کار ساده‌تری نسبت به آیفون USB-C بود. اولین اینکه من به مرور بهتر می‌شود چون هر روز چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و امیدوار بودم که بتوانم این کارها را سریع‌تر به پایان برسانم. دلیل دوم این است که کیفیت محصول نهایی به هیچ وجه نزدیک کیفیت آیفون هم نیست.

این مهندس می‌گوید که ترجیح می‌دهد این بار دستگاه را نگه دارد. دفعه قبلی که آیفون USB-C را در e-Bay برای مزایده قرار داد، پیشنهادهای جعلی بیش از صد هزار دلار نیز دریافت نمود. او در نهایت گفت که پروژه‌ها گواهی بر این است که می‌توان چه کارهایی بدون کمک تولید کنندگان اصلی گوشی انجام داد.

اندروید