انتظارات از رویداد Unleashed اپل: مک بوک پرو M1X، ایرپاد ۳ و …

اپل ۲۶ مهر ماه، رویداد Unleashed را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود در آن مک بوک پرو M1X، در کنار موارد دیگر معرفی شود. این دومین رویداد اپل در چند ماه اخیر است و در شهریور ماه شاهد معرفی سری آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ در کنار آیپدهای جدید بودیم.

ما در این مطلب به موارد احتمالی که در این رویداد معرفی می‌شوند، خواهیم پرداخت. طبق شایعات، اپل امسال تنها دو محصول مهم را در این رویداد معرفی خواهد کرد، مک بوک پرو M1X و ایرپاد ۳. بر اساس گزارشات، اپل روی نسل دوم ایرپاد پرو و یک نسخه قوی‌تر مک مینی نیز کار می‌کند، اما بعید است که در رویداد Unleashed معرفی شوند.

مک بوک پرو بازطراحی شده

مک بوک پرو با طراحی جدید محصول اصلی رویداد Unleashed اپل خواهند بود. از جهتی این می‌تواند مهمترین به روزرسانی مک بوک پرو از سال ۲۰۱۶ باشد، زمانی که بسیاری از پورت‌ها از مک حذف شدند.

مک بوک پرو M1X با بدنه نازک‌تر و سبک‌تری همراه است. طبق شایعات، اپل شارژ مغناطیسی را به مک بوک پرو باز می‌گرداند. همچنین گفته می‌شود اسلات کارت حافظه SD و پورت HDMI هم در این مک حضور دارد.

صفحه نمایش در مک بوک پرو M1X بهبود می‌یابد و از پنل‌های mini-LED با حاشیه‌های کم استفده خواهد شد. گفته می‌شود اپل برای به حداقل رساندن حاشیه‌های صفحه نمایش، کلمه MacBook Pro را از زیر آن می‌کند. استفاده از پنل mini-LED بهبود قابل توجهی را در رنگ، کنتراست، روشنایی و موارد دیگر ایجاد می‌کند و به مک بوک‌های جدید برتری قابل توجهی را نسبت به رقبا می‌دهد.

با این حال، طراحی و صفحه نمایش جدید، بزرگترین ویژگی مک بوک پرو جدید نخواهند بود. تراشه M1X، قلب تپنده این دستگاه مهمترین ویژگی آن است. این نسخه پیشرفته تراشه M1 است که در مک مینی، آیمک ۲۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۳ اینچی حضور دارد. M1X قوی‌تر می‎باشد و با پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی حداکثر ۳۲ هسته‌ای همراه است.

تراشه M1 توانست یک جهش بزرگ را از نظر عملکرد و باتری ارائه کند. قطعا M1X این راه را ادامه می‌دهد و عملکرد مک بوک پرو را بیش از پیش برای کاربران حرفه‌ای ایده آل می‌نماید.

نسخه نهایی macOS Monterey

در کنار مک بوک پرو جدید، اپل احتمالا تاریخ انتشار نسخه نهایی macOS Monterey را نیز اعلام می‌کند. این سیستم عامل از زمان رویداد WWDC 2021 تا کنون به صورت آزمایشی منتشر شده و اپل تا کنون ۱۰ نسخه آزمایشی از آن عرضه نموده است.

ایرپاد ۳

ما چندین ماه است که شایعه عرضه ایرپاد ۳ را می‌شنویم. ابتدا گفته می‌شد این ایرپاد در ماه مارس معرفی می‌شود، سپس گفته شده در اواخر آوریل و در نهایت WWDC را برای آن اعلام کردند. با این حال هیچ کدام از این شایعات محقق نشد و طبق آخرین گزارشات، اپل ایرپاد ۳ را در رویداد Unleashed معرفی خواهد کرد.

ایرپاد ۳ با طراحی شبیه به ایرپاد پرو بهتر در گوش جای می‌گیرد و عمر باتری و کیفیت صدای بهتری خواهند داشت.

رویداد اکتبرمک بوک پرومک بوک پرو 14 اینچیمک بوک پرو 16 اینچیمک بوک پرو 2021