هشدار: اگر تا ۱۲ آبان آیفون ۵ خود را به iOS 10.3.4 آپدیت نکنید به درستی کار نخواهد کرد!

اپل یک یادداشت جدید منتشر کرده است که در آن به کاربران آیفون ۵ هشدار داده اگر تا ۳ نوامبر مصادف با ۱۲ آبان آیفون ۵ خود را به iOS 10.3.4 آپدیت نکنند دستگاه آن‌ها به درستی کار نخواهد کرد و بسیاری از سرویس‌های آن از کار میفتد.

پس از ساعت ۳:۳۰ بامداد ۱۲ آبان GPS و سایر خدماتی که به تاریخ و زمان صحیح نیاز دارند از جمله آیکلاد، اپ استور، ایمیل و مرور وب، در صورتی که در iOS 10.3.4 نباشید، با مشکل مواجه می‌شوند. این مشکل به خاطر رول اور هفته‌های زمانی GPS می‌باشد. به طور کلی GPS تاریخ را بر اساس هفته‌ها در یک سیستم ۱۰ بیتی محسابه می‌کند و این یعنی ظرفیت شماره ۱۰۲۴ هفته را دارد. پس از پایان این ۱۰۲۴ هفته سیستم از ابتدا شمارش را آغاز می‌کند و در برخی از شرایط این شمارش به درستی آغاز نمی‌شود.

این مسئله فقط گریبان گیر اپل نیست و روی تمامی محصولاتی که دارای GPS هستند تاثیر گذار است. بهتر است که سریع‌تر آپدیت iOS 10.3.4 را برای آیفون ۵ خود دریافت کنید، چون پس از آن تاریخ آپدیت OTA هم کار ساز نیست و برای عملکرد صحیح دستگاه باید از آن بکاپ بگیرید و آن را ریستور نمایید. برای دریافت آپدیت این نسخه می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه نمایید.

iOS 10آیفون 5