۵ کاربرد مهم ایرتگ در زندگی روزمره

در رویداد Spring Loaded اپل از ایرتگ رونمایی کرد و رسما وارد یک گروه محصول جدید گردید. در اقدامی شگفت انگیز از سوی اپل، ایرتگ با قیمت متناسب با رقبا روانه بازار شد و گروهی از لوازم جانبی نسبتا گران را همراه با آن معرفی گردید. با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های ایرتگ که قبلا به آن‌ها پرداخته‌ایم، بهترین موارد استفاده از ایرتگ در زندگی روزمره را در اینجا آورده‌ایم.

ایرتگ یک ردیاب دکمه‌ای شکل کوچک می‌باشد که دارای یک روی براق است و می‍توان آن را هنگام سفارش از سایت اپل شخصی سازی کرد. ایرتگ دارای یک باتری استاندارد CR2032 است و هیچگونه سوراخی برای اتصال به لوازم دیگر ندارد. اگر بخواهید ایرتگ را به چیزی آویزان کنید، باید لوازم جانبی مرتبط را تهیه نمایید. ما در این مطلب کاربرد های مختلف از ایرتگ را در زندگی روزانه داریم.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ایرتگ به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنم سوالات متداول ما برای ایرتگ را بخوانید.

استفاده از ایرتگ در زندگی روزمره

۱- یافتن کلید ماشین و خانه

همه ما این اتفاق را تجربه کرده‌ایم که مدتی را به دنبال کلید خانه و یا ماشین گشته‌ایم. ایرتگ به راحتی این کار رانجام می‌دهد و به شما کمک می‌کند ظرف چند دقیقه دسته کلید گم شده را بیابید.

برای این کار کافی است برنامه Find My را باز کنید و با استفاده از مکان نمایش داده شده، آن را بیابید. شما می‌توانید از بلندگوی داخلی ایرتگ هم به این منظور استفاده کنید. ایرتگ عمر باتری بیش از یک سال را ارائه می‌دهد و بعد از آن هم کاربر می‌تواند باتری را تعویض کند. احتمالا یافتن دسته کلید با ایرتگ، محبوب‌ترین کاربرد این ردیاب اپل خواهد بود.

جفت سازی ایرتگ در مقایسه با رقبا نیز ساده است. ایرنگ به صورت خودکار توسط آیفون شناسایی می‌شود و یک صفحه تنظیم ساده مانند ایرپاد به شما نمایش داده می‌گردد. شما فقط باید یک نام برای ایرتگ تنظیم کنید که این نام را می‌توانید از گزینه‌های پیشفرض یا یک نام دلخواه انتخاب نمایید. پس از این فرآیند کوتاه، ایرگ در بخش Items برنامه Find My نمایش داده می‌شود.

۲- پیدا کردن کیف پول گم یا دزدیده شده

این سناریو دیگری است که می‌توانید وسایل گرانبهای خود را از یک دزد پس بگیرید. به دلیل اندازه کوچک ایرتگ، می‌توانید آن را در کیف پول خود قرار دهید، به طوری که دزد به سادگی آن را نبیند. وقتی که نتوانستید کیف پولتان را پیدا کنید به سراغ برنامه Find My بروید و از آن طریق به دنبال کیف پولتان بگردید. اگر کیف پول در نزدیکی شما باشد، می‌توانید از طریق صدای تولید شده توسط ایرتگ آن را بیابید.

اگر کیف پولتان به سرقت رفته استفاده از گزینه ایجاد صدا انتخاب مناسبی نیست چون شما دزد محترم را از حضور ایرتگ مطلع می‌نمایید. البته با توجه به طراحی ایرتگ، این ردیاب برای کیف پول‌های باریک انتخاب مناسبی نیست.

۳- وصل کردن ایرتگ به کودکان

با وجود اینکه اپل ایرتگ را وسیله مناسبی برای ردیابی افراد نمی‌داند، اما برای ردیابی کودکان کارایی دارد. شما به راحتی می‌توانید از مکان فرزندتان در طی روز مطلع شوید. البته با توجه به قابلیت‌هایی که اپل در این محصول گذاشته، برای جاسوسی اصلا گزینه مناسبی نیست.

ایرتگ را به لباس یا کالسکه کودکان متصل کنید که به صورت ۲۴ ساعته قابل ردیابی باشند. ایرتگ از تراشه U1 اپل که در سری آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و جدیدتر استفاده شده، برای ردیابی دقیق بهره می‌برد. با استفاده از فناوری اولترا واید و ایرتگ، آیفون شما می‌تواند فاصله ایرتگ را در صورتی که در نزدیکی شما باشد، به صورت دقیق نمایش دهد. البته سایر آیفون‌ها هم با ایرتگ سازگاری دارند اما قابلیت تشخیص فاصله بسیار دقیق را ندارند.

۴- اتصال ایرتگ به ماشین، موتور و دوچرخه

در سال ۲۰۲۱ ماشین‌های روز دنیا دارای سیستم مکان یابی داخلی و محافظت ضد سرقت هستند اما خیلی خوش آمدید! اینجا ایران است و خبری از ماشین روز دنیا نیست. شما از ایرتگ می‌توانید درون ماشین خود هم استفاده کنید. همچنین ایرتگ را به موتور یا دوچرخه متصل کنید که در صورت دزدیده شدن، شانس بیشتری برای یافتنش داشته باشید.

۵- استفاده از ایرتگ در کوله پشتی و چمدان

احتمالا با خطوط پروازی دل انگیز شرکت‌های هواپیمایی ایران، تجربه گم شدن چمدان و ساک خود را داشته‌اید. البته این معضل در سایر کشورها هم کم و بیش وجود دارد. با استفاده از یک ایرتگ درون چمدان خود می‌توانید از مکان آن مطلع شوید و ببینید اصلا چمدان شما وارد هواپیما شده یا در شهر مبدا جا مانده است!

به نظر شما ایرتگ اپل چه کاربرد دیگری در زندگی روزمره ما می‌تواند داشته باشد؟ آیا قصد خرید ایرتگ را دارید؟ با ما در نظرات همراه باشید.

مبتدی