ایرتگ رسما معرفی شد؛ یافتن به سبک اپل

اپل همیشه در معرفی دسته بندی جدید محصولات بسیار محتاط عمل می‌کند و پا به هر عرصه‌ای نمی‌گذارد. اما امشب این اتفاق افتاد و اپل سرانجام از ایرتگ رونمایی کرد. یک محصول که ساکنین کوپرتینو را به وادی جدید وارد کرده است. خب ایر تگ !

ایرتگ برای مدت زمان زیادی در شایعات حضور داشت و بارها عرضه آن‌ها توسط اپل شایعه شد اما سرانجام در رویداد ماه آوریل ۲۰۲۱ از سوی اپل معرفی شد. اما ایرتگ چیست؟!

اگر به صورت کوتاه بخواهید بگوییم؛ ایرتگ یک ردیاب کوچک برای اشیاء مختلف مانند دسته کلید و کیف پول است. اگر یک شیء مهم دارید می‌توانید با اتصال ایرتگ به آن، از طریق اپل آیدی و برنامه Find My ردیابیش کنید.

ایرتگ چگونه کار می‌کند؟

ایرتگ‌ها به شبکه Find My اپل وابسته هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید اشیاء متصل را پیدا کنید. این شیء می‌تواند جا کلیدی، کیف دستی، کیف پول و هر چیز مهم دیگری باشد. آن‌ها از ارتباط بلوتوثی کم مصرف برای اتصال به آیفون، آیپد و مک استفاده می‌کنند. در صورت گم شدن ایرتگ و شیء متصل، شما دو گزینه برای یافتن آن‌ها در برنامه Find My دارید.

اگر AirTag نزدیک شما است اما مطمئن نیستید که کجاست، می‌توانید آن را از برنامه انتخاب کنید که از خود صدا تولید کند که راحت‌تر پیدایش کنید.

اگر ایرتگ خارج از محدوده شما باشد، شما می‌توانید آن را در حالت گمشده قرار دهید. هنگامی که ایرتگ در حالت گمشده قرار گیرد، پیامی را به کاربران آیفون در نزدیک خود منتقل می‌کند که حاوی اطلاعات تماس شما است و آن فرد می‌تواند شیء را به شما بازگرداند.

علاوه ب این زمانی که ایرتگ به آیفون شخص دیگری متصل شود، مکان تقریبی آن به شما اطلاع داده می‌شود. البته هیچ اطلاعاتی در مورد آن شخص به شما داده نمی‌شود و فقط از آیفون وی برای تهیه اطلاعات موقعیت مکانی استفاده شده و سپس رمزگذاری می‌گردد و از طریق اینترنت به آیفون شما می‌رسد. حریم خصوصی در اینجا کاملا جدی است، مانند همیشه برای اپل. ساکنین کوپرتینو گفته‌اند که هرگز اطلاعاتی اینجا به خطر نمیفتد و تبادل اطلاعات مورد نیاز هم به صورت رمز گذاری سرتاسری است.

اگر ایرتگ خود را گم کنید و آن را به عنوان گمشده در برنامه Find My مشخص کنید و فردی به صورت تصادفی پیدایش کند، وقتی که AirTag را نزدیک آیفون خود کند به یک وب سایت هدایت می‌شوند که شماره تماس شما (اگر تعریف کرده باشید) در آن‌جا مشخص است.

مشخصات AirTag

AirTag از تراشه فوق عریض اپل استفاده می‌کند که امکان ردیابی دقیق و وسیع‌تری را به ارمغان می‌آورد.

ایرتگ‌ها با باتری استاندارد غیرقابل شارژ CR2032 تغذیه می‌شود که اپل ادعا می‌کند برای یک سال آن کافی است. این نوع باتری‌ها در بازار به وفور یافت می‌شوند و توسط خود کاربر قابل تعویض هستند.

طراحی ایر تگ

مانند سایر محصولات اپل، طراحی ایرتگ بسیار ساده و جذاب است؛ اگرچه به زیبایی برخی از طرح‌های مفهومی نیست. ایرتگ دایره‌ای شکل می‌باشد که یک طرف آن سفید و طرف دیگر فلزی رنگ است که آرم اپل نیز در آن به چشم می‌خورد. شما می‌توانید ایرتگ خود را با متن دلخواه و یا ۳۱ ایموجی موجود سفارش دهید.

برخلاف ردیاب‌های Tile، ایرتگ هیچ سوراخی برای آویزان شدن به جا کلیدی و اشیاء دیگر ندارد. ولی اصلا نگران نباشید!!!!!! زیرا اپل یک قطعه جانبی به شما می‎‌فروشد که از ایرتگ محافظت می‌کند و امکان آویزان کردن آن به اشیاء را هم می‌دهد. نباید تعجب کرده باشید، اپل است، مشکل ایجاد می‌شود و راه حل فروخته می‌شود!

قیمت و زمان عرضه ایرتگ

ایرتگ با قیمت ٢٩ دلار به فروش می‌رد. قیمت بسته ۴ تایی آن هم ۹۹ دلار می‌باشد. AirTag از ۹ روز دیگر با لوازم جانبی معرفی شده در فروشگاه‌های رسمی اپل به فروش می‌رسد. جا کلیدی چرمی که برای ایرتگ معرفی شد در رنگ Saddle Brown (قهوه‌ای زین اسبی!)، آبی بالتیک (یک دریا) و قرمز با قیمت ۳۵ دلار به فروش می‌رسد. مدل Leather Loop هم در رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز با قیمت ۳۹ دلار و مدل Polyurethane Loop در رنگ‌های سفید، سرمه‌ای، زرد و نارنجی با قیمت ۲۹ دلار به فروش می‌رسند.

ایرتگ