تست سرعت : گلکسی S22 اولترا در مقابل آیفون ۱۳ پرو

جدیدترین پرچمدار سامسونگ، گلکسی S22 اولترا به صورت جهانی عرضه شده و قرار است با آیفون ۱۳ پرو مکس رقابت کند. آیا از نظر سرعت و عملکرد گلکسی S22 اولترا می‌تواند آیفون ۱۳ پرو مکس با تراشه A15 بایونیک را شکست دهد؟

در برخی از نقاط جهان، گلکسی S22 اولترا با تراشه انسپدراگون ۸ نسل ۱ و در سایر نقاط با اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌گردد. اپل نیز تمام سری آیفون ۱۳ را به A15 بایونیک مجهز کرده است.

آیفون ۱۳ پرو مکس مانند نسل قبلی خود از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد اما گلکسی S22 اولترا ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم دارد، در صورتی که نسل قبلی آن ۱۲ یا ۱۶ گیگبایات رم داشت! برای مقایسه، XEETECHCARE که یکی از یوتیوبرهای فعال حوزه تکنولوژی است، گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را با ۸ گیگابایت رم در مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس با ۶ گیگابایت رم قرار داده تا در یک شرایط نسبتا برابر این دو دستگاه مقایسه شوند.

همچنین بخوانید:

این تست از نظر سرعت باز کردن اپلیکیشن‌های پیش فرض و شخص ثالث، اجرای بازی، مرور وب و نگه داشتن اپلیکیشن‌ها در پس زمینه دو گوشی بررسی می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس سریع‌تر بوت می‌شود و معمولا در بارگذاری اپلیکیشن‌ها سریع‌تر عمل می‌کند. در باز کردن اولین بار بازی‌های مانند آسفالت ۹ و پابجی گلکسی S22 اولترا سریع‌تر عمل کرد اما بارگذاری محتوای درون برنامه در آیفون ۱۳ پرو مکس به طور قابل توجهی سریع‌تر صورت گرفت.

آیفون ۱۳ پرو مکس با وجود اینکه رم کمتری دارد، به غیر از اپلیکیشن‌های سنگین، همه را در مموری نگه می‌دارد. توانایی نگهداری اپلیکیشن‌ها در حافظه و لود سریع‌تر آن‌ها، گواهی بر بهینه سازی بهتر اپل در A15 بایونیک و مدیریت حافظه بهتر آن است.

آیفون ۱۳ پرو مکس در انجام کارهای سنگین مانند رندرو ویدیو و بازی بهتر عمل کرد و رندر ویدیو را به طور قابل توجهی سریع‌تر از همتای کره‌ای خود انجام داد. رابط کاربری هر دو گوشی با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی روان به نظر می‌رسد. با این حال آیفون ۱۳ پرو مکس به عنوان دستگاه بهتری برای مولتی تسکینگ ظاهر شد چون برای باز کردن مجدد اپلیکیشن‌ها اغلب نیازی به لود دوباره نداشتند. با گلکسی S22 اولترا سامسونگ در زمینه استفاده و بهینه سازی رم پیشرفت کرده اما به سختی می‌تواند با آیفون ۱۳ پرو مکس رقابت کند.

آیفون همیشه در تست‌های سرعت باز کردن اپلیکیشن، گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را شکست داده‌ و از نظر مدیریت رم نیز از زمان سری آیفون ۱۲ بهتر ظاهر شده است. شما می‌توانید ویدیو تست سرعت گلکسی S22 اولترا را در مقابل آیفون ۱۳ پرو مکس در بالای مطلب مشاهده کنید.

آیفون 13 پرو مکسسامسونگگلکسی