کپی سامسونگ از اپل؛ تغییر مکان آدرس بار به پایین

iOS 15 تغییرات اساسی را در سافاری ایجاد نمود. شاید بتوان بارزترین تغییر را انتقال آدرس بار یا همان نوار آدرس به پایین صفحه دانست. سامسونگ نیز در حال حاضر از این تغییر کپی کرده و آدرس بار را در آپدیت جدید خود، به پایین مرورگر منتقل نموده است.

در نسخه آزمایشی مرورگر اینترنت سامسونگ (۱۶.۰.۲.۱۵) که در فروشگتاه گلکسی موجود است، یک گزینه جدید برای انتقال آدرس بار به پایین صفحه اضافه شده است. این تغییر را می‌توان از مسیر Settings > Layout and menu > Address bar position صورت داد. در صورتی که طرح دوم را انتخاب کنید، آدرس بار در بالای گزیه‌های تب، اشتراک گذاری و … نمایش داده می‌شود.

البته کروم در اندروید  سال‌ها است که این ویژگی را دارد و از طریق تنظیمات می‌توان آن را فعال کرد اما ظاهرا سامسونگ تا کنون به آن توجه نکرده و بلافاصله بعد از تغییر اپلT آن را در مرورگر خود اجرایی نموده است.

این ویژگی به احتمال قریب به یقین به نسخه پایدار مرورگر سامسونگ نیز اضافه می‌شود. با این تغییر کار با یک دست در تلفن‌های بزرگ ساده‌تر می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تغییر اپل باعث شده سامسونگ نیز به این فکر بیفتد یا کاملا اتفاقی بوده است؟

سامسونگ