چگونه آدرس بار سافاری را در آیفون به بالا منتقل کنیم

یکی از تغیرات سافاری در iOS 15 انتقال آدرس بار به پایین صفحه است، که برای برخی از کاربران خوشایند نیست. اما خوشبختانه امکان بازگرداندن آدرس بار یا همان نوار آدرس سافاری به بالای صفحه وجود دارد.

آشفتگی با طراحی مجدد سافاری در iOS 15

تغییرات رادیکالی در طراحی مجدد سافاری iOS 15 انتقادات زیادی را از سوی کاربران به همراه داشت. رابط کاربری جدید چندان بصری نیست و حضور آدرس بار در کنار گزینه‌های دیگر پایین صفحه، برای کاربران محیط ناآشنایی را به وجود آورده است.

زمانی که آیفون خود را به iOS 15 ارتقا دهید، آدرس بار سافاری به صورت خودکار به پایین صفحه می‌رود که قطعا برای بسیاری از کاربران در برخورد اول خوشایند نیست.

همچنین بخوانید:

سورپرایز! اپل به شما اجازه منتقل کردن آدرس بار از پایین صفحه به بالا را می‌دهد و ساکنین کوپرتینو هم متوجه واکنش‌های منفی کاربران شده‌اند. البته پیشنهاد می‌کنم مدتی با آدرس بار در پایین صفحه سافاری کار کنید، شاید مانند من از آن استقبال کردید.

نحوه قرار دادن آدرس بار یا همان نوار آدرس سافاری در بالا

شما با مراجعه به تنظیمات سافاری و یا انتخاب گزنیه aA در خود سافاری، می‌توانید مکان آدرس بار را جابجا کنید.

از طریق تنظیمات سافاری

۱- به تنظیمات _Settings_ آیفون خود بروید و از صفحه اصلی Safari را انتخاب کنید.

۲- از پنل TABS می‌توانید نحوه قرار گیری آدرس بار را تنظیم کنید. اگر روی Tab Bar باشد، آدرس بار در پایین نمایش داده می‌شود و در صورت انتخاب Single Tab، با رابط کاربری قدیمی سافاری برای نمایش آدرس بار روبرو می‌شوید.

اما روش ساده‌تر از طریق خود سافاری است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

از طریق سافاری

با انتخاب گزینه aA در کنار آدرس بار سافاری می‌توانید آن را به پایین و بالا منتقل کنید. کافی است روی آن بزنید و از گزینه‌های موجود Show Top Address Bar را انتخاب کنید تا آدرس بار مجددا به بالا برگردد.

iOS 15مبتدی