گزارش: معرفی آیفون ۹ در هفته جاری | عرضه آیفون ۱۲ پرو مکس احتمالا یک ماه به تاخیر بیفتد

انتظار می‌رود که اپل سری آیفون ۱۲ را در ماه سپتامبر به بازار عرضه کند. با این حال به گفته جف پو از کمپانی تحقیقاتی چینی GF Securities، عرضه مدل آیفون ۱۲ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی احتمالا به خاطر بیماری کرونا به تاخیر میفتد.

در این گزارش تحقیقاتی پو ادعا کرده که مرحله توسعه فعلی آیفون ۱۲ تست تایید مهندسی (EVT) می‌باشد که ممکن است برای مدل‌های ۵.۴ و ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ تا دو هفته و اواخر آوریل تمدید شود و این زمان برای آیفون ۶.۷ اینچی تا اواسط ماه می باشد.

بنابراین پو انتظار دارد که آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پلاس و آیفون ۱۲ پرو در ماه سپتامبر به بازار عرضه شوند ولی آیفون ۱۲ پرو مکس در ماه اکتبر به قفسه فروشگاه‌ها برسد. اپل در عرضه آیفون‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ غیر متعارف عمل کرد اما ظاهرا این شرایط برای سری آیفون ۱۲ بدتر هم خواهد بود.

این اولین باری نیست که ما در مورد احتمال تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ شنیده‌ایم. چندی پیش هم در یک گزارش ادعا شد که عرضه آیفون با ۵G به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق میفتد چون روی تقاضای جهانی و زنجیره تامین اپل تاثیر گذاشته است. با این حال گزارش دیگری با استناد به تامین کنندگان تایوانی اپل ادعای تاخیر برای سری آیفون ۱۲ را رد کرد. گزارش بلومبرگ هم همین موضوع را تایید کرد و با استناد به افراد آشنا با این مسئله گفته که عرضه آیفون ۱۲ ۵G برای همان ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است.

ما تعجب نخواهیم کرد که اگر تاریخ عرضه آیفون ۱۲ تا اکتبر به تاخیر بیفتد چون شرایط دنیا بسیار خاص است. همچنین انتظار داریم که iOS 14، نسل بعدی سیستم عامل آیفون هم با تاخیر عرضه شود. اپل اعلام کرده است WWDC 2020 که بزرگترین رویداد سال است، به خاطر شیوع ویروس کرونا تنها یک رویداد آنلاین خواهد بود.

پو همچنین انتظار دارد که اپل این هفته آیفون SE 2 یا همان آیفون ۹ را معرفی کند. انتظار می‌رود که این آیفون دارای صحفحه نمایش ۴.۷ اینچی، تاچ آیدی، ۳ گیگابایت رم، تراشه A13 و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه باشد. پیش بینی می‌شود مدل پایه این دستگاه ۳۹۹ دلار قیمت داشته باشد.

طبق شایعات آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس با اندازه صفحه نمایش‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی و دوربین چهارگانه روانه بازار می‌شوند. آیفون ۱۲ با صفحه نمایش ۵.۴ .و ۶.۱ اینچی هم با دوربین دوگانه و قیمت مناسب‌تری به دست مشتریان خواهند رسید. انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ با صفحه نمایش اولد و فناوری ۵G معرفی و عرضه شوند.

همچنین بخوانید:

آیفون 12آیفون 2020آیفون 9آیفون SE 2